تبلیغات

UI چیست ؟

۰

 

طراحی، یک اصطلاح نسبتا گسترده و مبهم است. وقتی شخصی به شما میگوید که من یک طراح هستم، به روشنی برای شما مشخص نمیشود که فعالیت روزانه او دقیقاً شامل چه کارهایی میشود. ذیل چتر طراحی، وظایف متعددی جای گرفته است که معمولاً هر کدام زمینه های تخصصی ای به حساب می آیند.

 

UI چیست ؟

در دنیای تکنولوژی، هر آنچه در یک دستگاه هوشمند به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند با انسان ایجاد تعامل کند، «رابط کاربری» نامیده می شود. رابط کاربری، کاراکترهای تصویرسازی شده، پیام های راهنما و چگونگی دعوت یک وب سایت یا اپلیکیشن از کاربرانش برای تعامل و پاسخ آنها به این دعوت است.

در کامپیوترهای اولیه رابط کاربری تنها محدود به تعداد دکمه روی صفحه فرمان متصدی و فرم های گزارش پانچ شده خروجی دستگاه بود. با گذشت سال ها، کاربر به توانایی تعامل با یک کامپیوتر آنلاین دست یافت و رابط کاربری (UI) به یک صفحه نمایش خالی با یک خط برای نوشتن دستور، یک صفحه کلید و مجموعه ای از دستورها و پاسخ های کامپیوتر به آنها تغییر یافت.

اگر چه طراحی رابط کاربری مفهومی قدیمی تر بوده و بیشتر از آن استفاده شده است، اما به علت برداشت های غلط بسیار، یافتن پاسخی برای سوال “طراحی رابط کاربری چیست؟” امری دشوار است.

همانند طراحی تجربه کاربری، طراحی رابط کاربری نیز نقشی چند وجهی و چالش برانگیز است. طراح رابط کاربری مسئول تبدیل محتوا،طرح و ظاهر یک محصول به تجربه ای جذاب برای کاربر است.

نقش طراحی رابط کاربری برای هر رابط دیجیتال و کاربران آن در زمینه احساس ناشی از برند و اعتماد به برند نقشی بسیار مهم و ضروری می باشد. گرچه ارتقا حس ناشی از برند و اعتماد به برند به طور خاص وظیفه ی طراح رابط کاربری نیست، اما طراحی رابط کاربری محصولات برند بر این دو موضوع تاثیرگذار است.

UI که مخفف user interface می باشد در فیلد اثر متقابل ماشین و انسان در صنعت طراحی، فضایی می باشد که اثر متقابل بین انسان و ماشین به وجود می آید. هدف این اثر متقابل اجازه برای عملکرد موثر و کنترل ماشین از سمت انسان می باشد، در حالیکه ماشین اطلاعاتی را باز می گرداند که کمک به تصمیم گیری های کاربران می نماید.

طراحان UI معمولاً وظیفه یکپارچگی سبک طراحی در کل روند محصول را نیز بر عهده دارند، به صورتی که به صورت شهودی، نوع چینش و محتوای صفحات با یکدیگر همخوانی داشته باشد و همچنین زبان طراحی مورد استفاده سازگاری خودش را در تمامی روند ها و صفحات محصول حفظ نماید. حفظ این ثبات در نمایش المان ها، نمایش خطاها و سبک طراحی ضروری می باشد.

آخرین وظیفه ی طراح رابط کاربری نیز پیاده سازی طراحی به کمک یک توسعه دهنده است. در گذشته تفاوتی میان طراح رابط کاربری و توسعه دهنده قائل نمی شدند. اما امروزه طراح وب (که در واقع همان طراح رابط کاربری است که توانایی کدنویسی دارد) به عنوان طراح رابط کاربری شناخته می شود. طراحی رابط کاربری امری است که بر پایه ساخت رابط کاربری هایی جذاب با گذر زمان تکیه دارد و با گذشت زمان دچار تکامل و تغییر می شود.

هدف طراحی رابط کاربری ساده و موثرسازی تعامل ها در حد امکان است. به دلیل اهمیت بالای کاربر و نیازهای او در این طراحی، طراحی رابط کاربری را طراحی «کاربر محور» نیز می نامند.

رابط کاربری، به طور کلی مجموعه ای از معماری اطلاعات، طراحی تعاملی و طراحی بصری است. طراحی رابط کاربری، دانش طراحی وبسایت ها، کامپیوترها، اپلیکیشن ها، ماشین ها، دستگاه های ارتباطی هوشمند و اپلیکیشن های نرم افزاری با تمرکز بر تعامل و تجربه کاربری است.

به طور کلی می توان گفت طراحی رابط کاربری سه بخش از محصول را تشکیل می دهد:

  • :Senseشامل کنش و واکنش محصول در رابطه با ورودی کاربر و یا محیط های نمایش متفاوت است
  • :Skinشامل نمایش بصری و گرافیکی محصول است
  • :Makeup شامل دستورالعمل ها و نکات و راهنماهایی است که کمک می کند کاربر تجربه بهتری داشته باشد.

در یک همه پرسی که از طراحان رابط کاربری غیر ایرانی توسط وب سایت صورت گرفته بود، طراحان این تعاریف را ارائه داده اند:

«طراحی رابط کاربری، زیباسازی پیکسل به پیکسل یک طرح است که جزیی از ساختار تجربه کاربری به شمار می رود. طراحی رابط کاربری کم اهمیت تر از هیچ بخشی از فرایند طراحی نیست و بخش عظیمی از چیزی است باعث شکل گیری یک تجربه کاربری فوق العاده می شود. ابتکار در طراحی رابط کاربری، همه چیز نیست. یک رابط کاربری (UI) زیبا ممکن است باعث ایجاد تجربه ای خوشایند شود، اما یک رابط کاربری خوب در کنار یک تجربه کاربری ضعیف، طرح ضعیفی محسوب می شود.»

طراحی رابط کاربری فرایند ساخت یک زبان بصری و سلسله مراتب هایی است که به کاربر اجازه استفاده و تعامل با یک اپلیکیشن را می دهد.

طراحی رابط کاربری ساخت رابطی قابل استفاده برای دستگاه های انسان ها است و شامل کاربر و اعمال طبقه بندی شده، نیازها و اهدافش؛ راحتی و سهولت در استفاده، وضوح و زیبایی اجرا؛ انعطاف پذیری و انطباق پذیری در دستگاه های مختلف می شود و در نهایت، طراحی رابط کاربری روندی است که شیوه کار ماشین ها را به شیوه تفکر انسان ها ترجمه می کند.

بر پایه طراحی رابط کاربری، نقشی به عنوان طراح تعاملی نیز تعریف می شود. گری بودهو (Gary Bodhoo) این کلمه را ضد و نقیض می خواند چراکه توهمی از درک و کنترل ایجاد می کند. در عین هم پوشانی، میان طراحی رابط کاربری، استراتژی محتوا، معماری اطلاعات، تجربه کاربری تفاوت های ساختاری نیز وجود دارد. بودهو، واژه «قصه گو» (Story teller) را برای این نقش پیشنهاد می دهد.

رابط کاربر می تواند به طور کامل تجربه کاربری را در بر گیرد، که ممکن است زیبایی ظاهری دستگاه، زمان پاسخ گویی و محتوایی که در چهارچوب رابط کاربری به کاربر ارائه می شود را شامل شود.

رابط کاربر ضعیف یکی از دلایل غیر قابل استفاده شدن صفحات وب (و اپلیکیشن) است. بنابراین، هدف طراحی ابزاری است که خوشایند بوده و در عین حال مناسب با انتظار کاربران باشد و به آسانی بتوانند با آن کار کنند. کیفیت رابط کاربری هر وب گاه یا اپلیکیشن، کیفیت تعامل کاربران با آن را مشخص می سازد.

طراحی رابط کاربری اولین عنصر موثر برای شکل گیری ارتباط میان کاربر و فضای وب گاه یا اپلیکیشن است. اولین بخشی که ذهن مخاطب را با خود درگیر می کند. عاملی که موجب تداوم حضور در فضای یک وب گاه یا اپلیکیشن یا برعکس منجر به گریز از آن فضا می شود.

طراحی رابط کاربری، به عنوان یکی از شاخصه های هنر کاربردی، اساسا با زیباشناسی، روان شناسی، نظام نشانه ها و فن آوری در ارتباط است. توجه به هریک از موراد بیان شده در طراحی رابط کاربری، نقش موثری را در بهبود برقراری ارتباط با کاربران خواهد داشت.

پا نوشت:

طراحی سایت صرافی   ،  طراحی سایت تبریز  ،   طراحی سایت املاک   ، طراحی سایت پوشاک ،  طراحی سایت خودرو

طراحی سایت ترکیه ،  طراحی سایت ارومیه  ،   طراحی سایت گرگان   ، طراحی سایت همدان ، طراحی سایت اراک ،

 طراحی سایت صرافی



+ نوشته شده توسط Seowebmaster در ، ۴۳ بازدید ، بدون دیدگاه

UX چیست؟

۰

 

سبک ظاهری و حتی سبک رفتاری همه چیز در گذر زمان تغییر می کند و به مرور، ذهن ها با آن ها هماهنگ می شود. طراحی وب سایت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

وظیفه طراح وب سایت چیزی بیش از طراحی محیطی زیبا برای وب سایت شما می باشد که طراح می بایست هیجان و احساسات کاربران شما را در نظر بگیرد و سایت را به گونه ای طراحی نماید تا کاربر با وب سایت شما ارتباط احساسی برقرار نماید. طراح وب سایت یکی از مهمترین اعضای تیم شما می باشد. در صورتی که کار خود را به درستی انجام دهد تاثیر بسیار مثبتی در کسب و کار شما خواهد داشت.

 

تعریف UX

UX به معنی تجربه کاربر (User Experience) است که شامل رفتارها، احساسات و نگرش های کاربر درباره تجربه استفاده از یک محصول نرم افزاری است که می تواند در نهایت جنبه های مختلفی مانند سودمندی، کاربرد آسان و کارایی را در ذهن کاربر به صورت یک خاطره تداعی کند. در واقع به تجربیاتی گفته می شود که در استفاده از ابزار یا محصول خاصی در ذهن می ماند و برای ما قابل فهم و پیش بینی می باشد.

همچنین تجربه کاربر شامل جنبه های عملی، تجربی، موثر ، معنی دار و جنبه های با ارزش اثر متقابل انسان و کامپیوتر و محصول می باشد، که شامل درک کاربر از جنبه های مختلف سیستم مثل کاربرد، سادگی در استفاده و بهره وری می باشد.

برخی از ابهامات در تعاریف به دلیل تازه و نو بودن این مفهوم است. دُن نورمن، دانشمند علوم شناختی و موسس گروه مشاوره طراحی نیلسون نورمن درباره اهمیت تجربه کاربری می گوید:

تجربه کاربری تمام جنبه های تعامل کاربر با شرکت، خدمات و محصولات شرکت را شامل می شود.

طراح تجربه کاربری (UX) باید به طور فعالانه در فرآیند تحقیق، ارزیابی، توسعه، محتوا و نمونه سازی برای ارزیابی کیفیت محصول مشارکت داشته باشد. UX یک مفهوم غیر دیجیتال و مرتبط با علوم شناختی است، اما به طور عمده در حوزه ی دیجیتال تعریف و به کار گرفته می شود.

در حقیقت طراحان “تجربه کاربر” یا همان UX Designers تمام تلاش خود را میکنند تا بهترین سناریو برای آشنایی یک کاربر با یک محصول و یا خدمات را ایجاد نمایند. از آنجا که این موضوع یک فرمول خاص ندارد و متناسب با سوژه های مورد نظر ممکن است راهکارهای فرآوانی داشته باشد کار زمانبر و دشواری است. یک طراح تجربه کاربر میخواهد مشکلات کاربر را در مواجهه با سوژه مورد نظر خود، چه از نظر کلامی و لغتی، و چه از نظر محل قرار گیری موارد و زیبایی شناختی و … مورد بررسی قرار دهد و در پی حل آن ها برآیند تا به بهترین تجربه کاری کاربر یا همان Best User Experience دست یابد.

 

مارک زاکربرگ خالق فیس بوک میز طراحان وب سایت خود را نزدیک میز خود قرار داده بود تا بدین وسیله هم کار ایشان را دائما تحت نظر داشته باشد و هم بتواند خط مشی و دیدگاه های خود را دائما به ایشان منتقل نماید تا بدین وسیله طراح با درک بهتر فعالیت وب سایت طراحی های مفهومی تری را ارائه نماید.

مهندسان در کار طراحی سایت بخش هایی را پیاده سازی می نمایند که کاربر مشاهده نمی نماید و منطق و اصول کار را پیاده سازی می نمایند حال آنکه طراحان وب سایت رابط کاربری وب سایت را پیاده سازی می نماید.

می خواهیم یک مثال قابل فهم بزنیم تا تجربه کاربری را به زبان ساده و راحت بیان کنیم.

تصور کنید شما وب سایتی را باز میکنید سپس با سایتی مواجه می شوید که در طراحی سایت آن، برای نمایش منو از یک آیکون ستاره شکل استفاده شده است یعنی طراح سایت اینطور طراحی کرده، آیا شما با دیدن آیکون ستاره، قبل از اینکه روی آن کلیک نمایید به ذهنتان باز شدن منو خطور میکند؟ حالا تصور کنید وب سایت دیگری را باز کردید که در طراحی سایت آن، برای نمایش منو از سه خط بالای هم در کناره صفحه سایت استفاده کرده است یعنی طراح سایت اینطور طراحی کرده، حالا آیا با دیدن سه خط روی هم ذهنتان به سمت نمایش منو پیش میرود یا خیر؟

میدانیم که جواب دوم درست است. این داستان به این معنی است که شما با آن وب سایت، یک رابطه منطقی و یک ارتباط خوبی برقرار کردید و اگر در سایتی دیگر آیکون سه خط را مشاهده کنید نا خوداگاه ذهنتان به سمت باز شدن منو می رود یعنی با توجه به تجربه کاربری یا به زبان انگلیسی user experience که داشتید می دانید که سه خط روی هم یعنی باز شدن منوی سایت.

و یا یک مثال دیگر، شما وقتی در حال چرخ زدن در اینترنت و صفحات وب هستید هرجا که لینک آبی رنگی که زیر آن خط کشیده شده است را می بینید برای شما واضح است که اگر روی آن کلیک کنید به صفحه وب دیگری هدایت می شوید.

حال در نظر بگیرید شما که طراحی سایت میکنید و اثری را خلق میکنید بصورتی این تجربه کاربری را در ذهن داشته باشید و به کار بگیرید که بتوانید از کاربر سایت بازخورد بگیرید و این امکان را به کاربرتان بدهید که بتواند یا مواردی را پیش بینی کند یا اینکه به سادگی و بدون توضیح و راهنما قادر به استفاده از امکانات وب سایت باشد.

 

امیدوارم با این دو مثال با کلیت تجربه کاربری یا UX آشنا شده باشید. پس در طراحی سایت، این نکته خیلی حائز اهمیت است.

 

باید بدانیم که تجربه کاربری یا ux تاثیر بسزایی در سئوی سایت دارد چرا که در دسترس بودن همه گزینه ها و امکانات در وب سایت و یک تجربه کاربری مناسب باعث پایداری سایت شده و کاربران را به صفحات مختلف سایت هدایت می کند و زمان ترک کردن سایت را نیز کاهش میدهد که در پی آن سئوی سایت یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را بالا خواهد برد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به   طراحی سایت   ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی  را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت  پیام آوا را برای این کار نگاه کنید.

 

شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب  طراحی سایت ارزان  و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. پیام آوا بهترین خدمات  طراحی سایت تهران  را به شما عرضه می کند. همچنین  طراحی اپلیکیشن  موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهید. طراحی اپلیکیشن موبایل  را با ما تجربه کنید.

تبلیغات درون متنی

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد



+ نوشته شده توسط Seowebmaster در ، ۳۹ بازدید ، بدون دیدگاه

بهینه سازی سایت برای بینگ

۰

 

 

موتور جستجوگر بینگ متعلق به مایکروسافت است. در این مقاله به روشهای طراحی وب سایت و بهینه سازی وب سایت های طراحی شده و عوامل افزایش رتبه پورتال ها تحت وب در موتورهای جستجوگر به ویژه بینگ پرداخته ایم.

محتوا www.ParsCms.com

به نظر می رسد بینگ به حجم محتوا و اطلاعات موجود در یک صفحه وب بیش از دیگر موتور های جستجو اهمیت می دهد. و به عنوان یک پیشنهاد فکر می کنم بد نباشد اگر که مطالب شما حداقل 300 کلمه داشته باشد تا بتواند موقعیت مناسبی در نتایج جستجو داشته باشد.

 

عمر

دومین شواهد حاکی از آن است که بینگ به عمر یک دامنه اینترنتی اهمیت زیادی می دهد چون هر چه یک دامنه اینترنتی عمر بیشتری داشته باشد به این معناست که صاحب آن تجربه بیشتری دارد بنابراین فکر بدی نیست اگر بخواهید یک دامنه اینترنتی با عمر بالا را خریداری کنید.

 

تیتر مناسب

تیتری که با موضوع صفحه تناسب داشته باشد در نتایج جستجو موقعیت خوبی کسب می کند. بنابراین سعی کنید تیتر هایی بنویسید که مختصر و مفید اطلاعات و موضوع صفحه را توصیف کند.

 

لینک های خارجی

بسیاری از موتور های جستجو از جمله گوگل اگر با تعداد زیادی لینک در صفحات شما روبرو شوند از رتبه این صفحات می کاهند و به رتبه سایت های طراحی شده ای که به آنها لینک داده شده است می افزایند ولی در بینگ این گونه نیست و این لینک ها تاثیر مثبتی در رتبه سایت طراحی شده ی شما دارند. بنابراین پیشنهاد می کنم برای ایجاد شرایط بهینه تعداد مناسب لینک به وبسایت های طراحی شده ای با رتبه مناسب قرار دهید. که در اکثر موتور های جستجو از جمله بینگ تاثیر مثبت در رتبه وبسایت های طراحی شده ی شما دارد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به   طراحی سایت   ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی  را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت  پیام آوا را برای این کار نگاه کنید.

 

 

 

متن لینک

هنگامی که به صفحات داخلی وبسایت های طراحی شده خود لینک می دهید بسیار مهم است که متنی که برای نمایش لینک به کار می برید متناسب، گویا و مرتبط باشد سعی کنید هنگام لینک دادن به صفحات داخلی خود در متن لینک به اندازه کافی دست و دلبازی کنید و این متن ها را خیلی خلاصه نکنید چون این متن ها نه تنها در بینگ بلکه در بسیاری موتور های جستجوی دیگر می تواند تاثیر گذار باشد

 

وبلاگ نویسی نه!

آن گونه که از بررسی در نتایج جستجوی بینگ بر می آید وبلاگ نویسی در بینگ خیلی با ارزش نیست و به وبلاگ ها رتبه خوبی اختصاص نمی دهد. آنچه گفته شد فقط یک سری توصیه برای بدست آوردن رتبه بهتر در نتایج جستجوی بینگ بود و البته قرار دادن مطالب جدید و متنوع و به روز رسانی منظم وب سایت طراحی شده برای هر موتور جستجویی بسیار مهم است و نباید از آن غافل شوید.

شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب  طراحی سایت ارزان  و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. پیام آوا بهترین خدمات  طراحی سایت تهران  را به شما عرضه می کند. همچنین  طراحی اپلیکیشن  موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهید. طراحی اپلیکیشن موبایل  را با ما تجربه کنید.

تبلیغات درون متنی

 
+ نوشته شده توسط Seowebmaster در ، ۴۱ بازدید ، بدون دیدگاه

مفهوم API

۰

API چیست ؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید تعریفی از عبارت API  داشته باشیم. API  یا ( رابط برنامه نویسی کاربردی) مخفف عبارت Application Programming Interface استهمچنین API یکی از مفاهیم پر کاربرد در زبان های برنامه نویسی است. ممکن است شما هم شنیده باشید که بعضی از سایت ها می گویند ما به شما API می دهیم. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که اصولا کد API چیست؟ چه کاری انجام می دهد و چه تاثیری بر روی طراحی سایت ما دارد؟

مفهوم API

همانطور که گفتیم API به معنی رابط برنامه نویسی کاربردی است به عبارتی دقیق تر API به دستور العمل هایی اشاره دارد که نرم افزارها، سخت افزارها، کامپوننت ها و سایت های اینترنتی به وسیله آن باهم در ارتباط هستند.
همانطور که کاربران با فشردن یک دکمه می توانند دستوری را به سخت افزارهای کاپیوتر انتقال دهند یا به وسیله کیبورد یا موس پیامی را به یک نرم افزار منتقل کنند، API نیز ابزاری است که نرم افزارها و سخت افزار ها به وسیله آن و بدون دخالت انسان با هم در ارتباط قرار می گیرند و پیام ها و دستوراتی را به یکدیگر منتقل می کنند. در حقیقت در دنیای برنامه نویسی و کامپیوتر همکاری میان نرم افزارها و سخت افزارها تنها به وسیله API صورت می گیرد. اگر هنوز پاسخ سوال API چیست ؟ را درک نکرده اید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت شرکتی

بیشتر بخوانید: طراحی سایت  فروشگاهی

بیشتر بخوانید: طراحی سایت تهران

API چیست

 API چگونه کار می کند

بگذارید با یک مثال ساده نحوه کار API را برای شما توضیح بدهم. فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین لوازم خانگی برای حجره پدربزرگ خود در بازار تهران طراحی کرده اید تا از این طریق میزان فروش پدر بزرگ شما افزایش یابد و شما هم در کسب و کار خانوادگی فعالیتی داشته باشید. بعد از گذشت چند سال به این نتیجه می رسید که برای گسترش بازار خود بهتر است که یک اپلیکیشن موبایل هم طراحی کنید. خب حالا باید هر آنچه که در سایت به نمایش در می آید در اپلیکیشن نیز همان اطلاعات به نمایش درآید. اگر موجودی فروشگاه شما ۲۰ تلویزیون سامسونگ است و خریداری به وبسایت شما مراجعه کرد و یک تلویزیون سامسونگ سفارش داد موجودی شما در سایت به ۱۹ تغییر می کند. خب کاملا بدیهی هست که این تغییر در اپلیکیشن فروشگاه شما نیز باید سریعا اعمال شود. در یک کلام API نقش سیم رابط و محور انتقال اطلاعات میان نرم افزارها و سخت افزارها در دنیای وب است.

مزیت استفاده از API

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از API بحث های امنیتی در دنیای وب است. رابطهای برنامه نویسی این مزیت را برای وبسایت شما ایجاد می کنند که دسترسی مستقیم سیستم های دیگر به اطلاعات حساس یا خصوصی وبسایت شما بسته شود. بنابراین از لحاظ امنیتی وبسایت شما در معرض خطرات بسیار کمتری قرار می گیرد. همچنین همانطور که گفتیم API ارتباط میان سیستم های اطلاعاتی مختلف تعریف شده و استاندارد جهانی را تسهیل می کند و در نتیجه ارسال و دریافت اطلاعات میان این سیستم ها با سرعت بیشتری انجام می شود.

 API های برنامه نویسی

مجموعه دستوراتی که فریم ورک های برنامه نویسی مثل جاوا، php، لاراول و … در اختیار برنامه نویسان قرار می دهند نیز گونه ای از API  به حساب می آید. به عبارتی دقیق تر وقتی به نحوه عملکرد یک فریم ورک برنامه نویسی نگاه می کنیم، برنامه های مختلف باید به شکل استاندار شده ای با هم در تعامل باشند. هسته مرکزی فریم ورک به طور کلی یک نرم افزار است که فعالیت های متعددی را با فراخوانی دستوراتی از پیش تعریف شده به فریم ورک ارسال می کند.

API چیست

همچنین علاوه بر فریم ورک ها، هسته های سیستم عامل ها مانند ویندوز و لینوکس نیز دارای API هستند. به طور کلی برنامه های نرم افزاری با فراخوانی این دستورات بر روی فعالیت های سیستم عامل کنترل های خود را اعمال می کنند.

تفاوت وب سرویس و API

مثال دیگر و پرکاربرد این روزهای تجارت آنلاین وب سرویس های بانکها و ارتباط فروشگاه های آنلاین با آنهاست. هر سایت فروشگاهی برای ارائه خدمات فروش آنلاین لازم است که با وب سرویس های بانک ها در ارتباط باشد. در فرآیند پرداخت آنلاین سایت فروشگاه آنلاین مبلغ کالا و اطلاعات مشتری را به بانک اعلام می کند و در مرحله بعد وب سرویس های تعریف شده در بانک، اطلاعات لازم برای شروع پرداخت را به فروشگاه ارسال می کنند و مشتری با این اطلاعات به سایت بانک هدایت می شود.

برخی از API های پرکاربرد

API در انواع مختلف در سخت افزارها و نرم افزارها وجود دارند. برخی از انواع شناخته شده ی API عبارتند از:
– API سیستم عامل ویندوز برای برنامه نویسی و ارتباط با هسته ویندوز
– API سایت توئیتر برای توسعه ی رابط کاربری سفارشی روی کامپیوترهای رومیزی و گوشی های موبایل
– API جاوا برای برنامه نویسی و ارتباط با هسته ی کتابخانه های جاوا
– API نقشه گوگل برای نمایش نقشه و دریافت اطلاعات در مورد مکان های مختلف جهان
– API بانک های مختلف برای انجام پرداخت آنلاین

نکته پایانی

طراحی سایت حرفه ای در دنیای امروز نیاز به همکاری یک تیم متخصص در زمینه های مختلف دارد. ما در شرکت پیام آو با بهره گیری از متخصصین برنامه نویسی و طراحان گرافیک یک طراحی سایت شرکتی و یا فروشگاه آنلاین با استاندارد های روز دنیا را به شما تحویل می دهیم.

+ نوشته شده توسط Seowebmaster در ، ۱۴۷ بازدید ، بدون دیدگاه

روش هایی برای معرفی سایت

۰
کاربران، شما را از طریق موتور های جستجو و سایت هائی که به شما لینک داده اند پیدا می کنند، گوگل این نکته را می داند، که شما می خواهید دیگران در مورد اطلاعات با ارزش شما مطلع شوند. هر چه لینک بیشتری به صفحات شما باشد، رتبه بهتری خواهید داشت.اگر میخواهید کاربران سریعاً از خدمات شما با خبر شوند، آن خبر را در جامعه های مجازی مانند: انجمن ها و وبلاگ ها معرفی کنید. خبر در مورد محصولات خود را به وب سایت های خبری ارسال کنید .

 

برای این کار کافی است در گوگل عبارت “ارسال مقاله” و یا “ ارسال خبر “ را جستجو کنید، خبر یا مقاله خود را به این سایت ها ارسال کنید. شهرت شما در اینترنت بستگی به اجرا این موارد دارد .

روش های مناسب برای معرفی وب سایت

۱. در زمینه مطالب و خدمات جدید خود وبلاگ نویسی کنید

۲. معرفی سایت به صورت آفلاین را فراموش نکنید

۳. جامعه های مجازی

۴. سایت خود را به سایت های دایرکتوری اضافه کنید

۵. معرفی سایت در انجمن ها

۶. ثبت سایت و خدمات در سایت های آگهی

۷. استفاده از سایت هایی مانند Wikipedia

article_image_one_16.jpg

۱. در زمینه مطالب و خدمات جدید خود وبلاگ نویسی کنید : داشتن یک وبلاگ در سایت شخصی خود، این فکر را در کاربران شما شما ایجاد می کند که این سایت همواره مطالب جدیدی را ارائه می کند و دلیلی را به خود می دهد تا مجدداً به سایت شما مراجعه کند. مدیران سایت های دیگر که از سرویس RSS استفاده می کنند ممکن است مطالب و خدمات جدید شما را در سایتشان معرفی کنند.

۲. معرفی سایت به صورت آفلاین را فراموش نکنید :انجام تبلیغات آفلاین نیز به رشد کاربران سایت شما کمک می کند. برای مثال اگر شما سایت تجاری دارید، مطمئن شوید که آدرس سایت تجاری شما در کارت ویزیت، سربرگ شرکت، نامه های پستی و غیره نیز درج شده است. شما می توانید به دوستان و افرادی که کارت ویزیت شان را دارید و ایمیل آن ها در آن قرار دارد، ایمیل خبری ارسال کنید و خدمات جدید سایت خود را به آن ها معرفی کنید. همچنین در تمامی نامه های خود آدرس سایت و توضیح کوتاهی را در زیر آن قرار دهید، تا در زمانی که به افراد جدیدی ایمیل ارسال می کنید آن ها با سایت شما نیز آشنا شوند.

۳. جامعه های مجازی: سایت هائی که بر اساس دوستی و ارتباط کاربران اینترنت فعالیت می کنند. و می توان در آن ها گروهی را تشکیل داد. از این سایت ها برای معرفی سایت خود به گروهی که به نوع سایت شما مربوط است استفاده کنید.

اجتناب کنید از:

 تلاش برای معرفی در همه گروه ها، بخشی از گروهی که به شما مربوط است را انتخاب کنید و در آن ها به معرفی بپردازید.

 چندین بار یک مقاله را در این سایت ها معرفی کنید.

۴. سایت خود را به سایت های دایرکتوری اضافه کنید:کافی است کلمه ثبت سایت را در گوگل جستجو کنید. سایت خود را در تمامی آن سایت ها در گروه متعلق به خودتان ثبت کنید.

۵. معرفی سایت در انجمن ها :در گوگل نوع فعالیت خود را تایپ کرده و در مقابل آن کلمه انجمن یا Forum را نیز تایپ کنید. در تمامی آن انجمن ها عضو شوید و مطالب خود را درج کنید و در آن ارسال، لینکی را به منبع اصلی مقاله در سایتتان بدهید. البته،حتما قبل از انجام این کار قوانین آن انجمن را مطالعه کنید.

اجتناب کنید از:

 تبلیغ سایت در انجمن هایی که اجازه این کار را به شما نمی دهند.

 ارسال مقاله در تمامی موضوعات آن انجمن

 قرار دادن بیش از ۲ لینک در بخش امضاء

 خرید لینک از سایت ها برای Page Rank نه برای افزایش بازدید.

۶. ثبت سایت و خدمات در سایت های آگهی:کافی است در گوگل عبارت ” آگهی رایگان ” را جستجو کنید سپس در تمامی این سایت ها عضو شده و خدمات و محصولات خود را با درج لینک به سایتتان در آن ها معرفی کنید.

۷. استفاده از سایت هایی مانند Wikipedia : در این سایت عضو شوید و تمامی صفحه هایی که به تجارت شما مربوط است را پیدا کنید. سپس در صورتی که مطلب جدیدی را دارید تا مطالب آن صفحه را کامل تر کنید. آن بخش را ویرایش کرده و آدرس خود را به عنوان منبع قرار دهید.

اجتناب کنید از:

 قرار دادن پیغام های تبلیغاتی در ویکی پدیا

 ارسال مقالات بی کیفیت.

  1. طراحی سایت شرکتی
  2. طراحی سایت شرکتی
  3. طراحی سایت شرکتی
  4. طراحی سایت شرکتی
  5. طراحی سایت شرکتی
  6. طراحی سایت شرکتی
  7. طراحی سایت شرکتی
  8. طراحی سایت شرکتی
  9. طراحی سایت شرکتی
  10. طراحی سایت شرکتی
  11. طراحی سایت شرکتی

 

+ نوشته شده توسط Seowebmaster در ، ۴۹ بازدید ، بدون دیدگاه

وایر فریم چیست

۰

وایرفریم یا Wireframe اصطلاحی است که برای توصیف و مدل سازی سه بعدی در انیمیشن سازی و همچنین توصیفی برای طراحی و توسعه صفحات وب دوبعدی به کار می رود. به عبارتی دقیق تر در پروسه طراحی نرم افزار های کامپیوتری ارائه تصویری از ساختار و عملکرد یک صفحه وب به مشتری کمک می کند آنچه در ذهن دارد را به راحتی به کدنویسان، مهندسان نرم افزار و طراحان UI&UX منتقل کند.

هدف از طراحی شماتیک (wireframe) چیست؟

وایرفریم‌ها به منظور ملموس‌تر بودن و قابل‌درک‌تر بودن یک ایدهٔ اولیهٔ طراحی سایت یا اپ موبایل استفاده می‌شوند و اساساً وایرفریم‌‌ها پیرو اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • انتقال دقیق یک ایده : وقتی یک ایده اولیه در ذهن شما شکل می گیرد برای انتقال آن ایده به صورت کامل تنها صحبت کردن و بیان آن به طراحان و کدنویسان یک شرکت کفایت نمی کند. اگر شما بتوانید ایده خود را به صورت تصویری بیان کنید و بر روی کاغذ به صورت کاملا شفاف یک تصویر اولیه از آن ایده را ایجاد کنید؛ طراحان بهتر می توانند به تصویر نهایی ذهن شما نزدیک شوند و دقت اجرایی طرح شما از این طریق افزایش می یابد.
  • بالا رفتن کیفیت طراحی و صرفه جویی در وقت: همچنین ایجاد یک طرح شماتیک و وایرفریم اصولی و دقیق به تیم توسعه دهنده نرم افزار کمک می کند از دوباره کاری های حین کار اجتناب کنند و در نتیجه با دقت و سرعت بیشتر طرح شما به نتیجه می رسد. از سوی دگیر وایرفریم کمک می کند که در صورت نیاز فیچرهایی به طرح اضافه یا حذف کنید بدون آنکه به کلیت طرح شما ایرادات اساسی وارد شود.
  • افزایش کاربرد پذیری طرح برای مشتری نهایی: تمرکز بر کاربردپذیری از دیگر موضوعات مهم برای استفاده از وایرفریمینگ در طراحی های وبسایت و اپلیکیشن است.  به طور کلی وایرفریمینگ این اجازه را به شما می‌دهد تا نگاهی واقعی و بی‌طرفانه به اسامی لینک‌ها، نَویگیشن، سهولت در استفاده از اپلیکیشن و چیدمان اِلِمان‌های بصری داشته باشید.
  • افزایش انعطاف پذیری طرح: بررسی ظرفیت رشد محتوا از دیگر امکاناتی است که وایرفریمینگ در اختیار شما قرار می دهد. اگر برنامه شما این است که وبسایتتان در یک بازه زمانی مشخص رشد قابل توجهی را تجربه کند و یا پیش بینی می کنید که در زمانی تعداد کاربران وبسایتتان به نوعی افزایش شدیدی تجربه می کند؛ انعطاف پذیری و معماری و کاربردپذیری در طراحی سایت شما باید لحاظ شود و این موضوع در وایرفریمینگ اولیه طرح شما باید دیده شود.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت شرکتی

بیشتر بخوانید: طراحی سایت  فروشگاهی

بیشتر بخوانید: طراحی سایت تهران


طراحی وایرفریم wireframe

چرا برای طراحی وبسایت از وایرفریم استفاده می شود؟

تنظیم کننده فرآیند طراحی سایت

وایرفریم فرآیند طراحی سایت را منظم می کند و کمک می کند که تیم طراحی وبسایت با سهولیت بیشتری این فرآیند را اجرایی کنند.

کمک به شناسایی اشکالات احتمالی در آینده
با وایرفریم اشکالات احتمالی در طول روند طراحی سایت تا حدودی قابل پیش بینی است. با شناسایی این مسائل در همان ابتدای فرآیند طراحی سایت هم کیفیت کار نهایی بهبود پیدا می کند و هم مدت زمان اجرای پروژه کاهش می یابد.

صرفه‌جویی در مدت زمان اجرایی طرح

به طور کلی شرکت ها و افرادی که اقدام به طراحی سایت یا اپلیکیشن می کنند تمایل شدیدی دارند که در مدت زمان کوتاهی به نتیجه نهایی برسند. بنابراین وایر فریم ها می تواند تا حدودی در مدت زمان اجرای پروژه صرفه جویی ایجاد کنند و از این طریق میزان رضایت مشتریان نیز افزایش خواهد یافت.

تسهیل و تنظیم راحت تغییرات بخش‌های مختلف طراحی

این موضوع کاملا بدیهی است که در طول اجرای پروژه طراحی سایت ممکن است تغییراتی در دیدگاه و کل طرح ایجاد شود. این تغییرات می تواند در مرحله ایجاد وایرفریم به شدت کاهش یابد و در نتیجه از دوباره کاری های بیهوده در طول مسیر کاسته می شود.

بهبود نمایش محتوا

طراحان UI&UX به دو جنبه خیلی مهم در طراحی خود توجه ویژه دارند. اول اینکه کارایی طرح مورد نظر در نگاه مشتری بالا باشد و دوم اینکه طرح از نظر زیبایی و نمایش محتوا و رنگ به صورت کامل و بدون نقص باشد. وایرفریم باعث می شود که اولین گام در این مسیر با قدرت برداشته شود و کیفیت نهایی طراحی وبسایت شما به میزان زیادی تحت تاثیر این مرحله است.

انواع وایرفریم ها

چهار نوع وایرفریم مختلف وجود دارد که از ساده‌ترین نوع (سیاه‌سفید) تا پیچیده‌ترین نوع (که تقریباً همچون خروجی نهایی طرح واقعی است) در دسترس هستند که در ادامه به معرفی تک‌تک آن‌ها خواهیم پرداخت:

در یک دسته بندی جامع می توان وایرفریم

  • Basic Wireframes: این نوع وایرفریم ها با نام (Low-fidelity Rendering) ساده ترین طرح شماتیک از صفحه وبسایت شماست. یک  تصویر ساده سیاه و سفید از کلیات آن چیزیست که شما میخواهید در وبسایت خود قرار دهید.
  • Annotated Wireframes: در این نوع از وایرفریم جزییات بیشتری به وایرفریم اولیه اضافه می شود که معمولا به صورت نوشته های توضیحی و توصیف کننده آیتم ها در پایان تصاویر وایر فریم است.
  • User-Flow Wireframes: هنگامی که یادداشت‌نویسی برای نشان دادن نحوهٔ حرکت منطقی کاربر سایت یا اپلیکیشن میان محتوا و از صفحه‌ای به صفحهٔ دیگر کافی نباشد، به اطلاعات بیشتری احتیاج است که برای همین منظور، این دست وایرفریم‌ها می‌توانند نما‌هایی استاتیک از یک وایرفریم کاملاً تعاملی باشند، اما ممکن است برای نشان دادن جریان اصلی یا مجموعه‌ای از تعاملات فرضی کاربران، حاوی اسلایدشو یا مجموعه‌ای از وایرفریم‌های متوالی هم باشند.
  • Interactive High-Definition Wireframes: اضافه کردن نحوهٔ تعامل کاربر با نرم‌افزار (مثل ضربه زدن، کلیک و درگ & دراپ) پیش از شروع پروسهٔ طراحی ماکاپ، باعث ساعت‌ها صرفه‌جویی در وقت طراحان و توسعه‌دهندگان می‌شود که این شکل از تغییرپذیری وایرفریم‌ها تنها در طراحی گرافیکی یا نرم‌افزار وایرفریمینگ و پروتوتایپینگ شدنی است.

سخن پایانی برای طراحی سایت

در طراحی سایت از وایر فریم ها برای انتقال ایده از مشتری به کدنویسان استفاده می شود. ما در شرکت طراحی سایت پیام اوا در ابتدای فرآیند طراحی سایت در جلساتی با مشورت میان مشتری و مدیر پروژه سعی می شود که از دیدگاههای مشتری به صورت کامل آگاهی یابیم و سپس بر اساس یافته های خود از طراح UI&UX می خواهیم که یک وایرفریم اولیه از آنچه مشتری می خواهد را ایجاد کند. در مرحله بعد در یک تعامل دو جانبه میان شرکت و آنچه مشتریان می خواهند این وایر فریم تکمیل می شود تا به مرحله طراحی برسد. در یک کلام وایرفریم به شما کمک می کند آنچه را که در ذهن دارید به صورت کامل دقیق و به صورت یک طرح واره کلی و شماتیک برای طراحان ما بیان کنید و در یک پروسه تعاملی بهترین وبسایت ممکن برای شما طراحی شود.

اگر شما نیز به تازگی به حرفه طراحی سایت قدم گذاشته اید مجبور خواهید بود که روزانه در این زمینه مطالعه تخصصی داشته باشید و از فناوری های جدید کدنویسی و طراحی سایت در سراسر دنیا با خبر شوید. شرکت طراحی سایت پیام آوا با کادری حرفه ای از به روز ترین تکنولوژی های طراحی سایت برای ارتقا سطح کیفی سایت های طراحی شده در ایران استفاده می کند. اگر هم تمایل پیدا کرده اید که برای شغل خود اقدام به طراحی سایت تخصصی کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید تا با دیدی باز اقدام به این کار کنید.

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان

+ نوشته شده توسط Seowebmaster در ، ۵۴ بازدید ، بدون دیدگاه

معرفی افزونه های سئو

۰

 

معرفی افزونه های سئو برای مرورگر های کروم و فایرفاکس

Seoquake یکی از بهترین افزونه هایی است که در زمینه سئو وجود دارد این افزونه توانایی نمایش اطلاعاتی زیادی از جمله پیج رنک سایت  و   لینک های خروجی و ورودی وب سایت و تعداد صفحات ایندکس شده سایت شما در گوگل و  ...  دارد در ابتدا این افزونه برای فایر فاکس منتشر شد ولی به دلیل استقبال زیاد متخصصین سئو از این افزونه این افزونه برای مرورگر کروم نیز عرضه شد

معرفی افزونه های سئو برای مرورگر های کروم و فایرفاکس

1. Seoquake
Seoquake 
یکی از بهترین افزونه هایی است که در زمینه سئو وجود دارد این افزونه توانایی نمایش اطلاعاتی زیادی از جمله پیج رنک سایت  و   لینک های خروجی و ورودی وب سایت و تعداد صفحات ایندکس شده سایت شما در گوگل و  ...  دارد در ابتدا این افزونه برای فایر فاکس منتشر شد ولی به دلیل استقبال زیاد متخصصین سئو از این افزونه این افزونه برای مرورگر کروم نیز عرضه شد

2. Mozbar
یکی دیگر از افزونه های کاربردی در زمینه سئو افزونه mozbar است این افزونه شباهت های زیادی به افزونه ی Seoquake دارد این افزونه هم برای کروم و هم برای فایر فاکس در دسترس است .

3. Firebug
به وسیله این افزونه شما می توانید اجزای مختلف صفحه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید در حقیقت این افزونه به شما اجازه دسترسی به کد های صفحه را می دهد

 
منبع : نوین مارکتینگ

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران ، طراحی سایت فروشگاهی و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. طراحی وب سایت یکی از ضرورت های انکار نشدنی برای رشد کسب و کارها به حساب می آید. همچنین بعد از اتمام پروژه طراحی سایت شما به خدمات سئو و تبلیغ گوگل نیاز خواهید داشت.

ما متخصص بهبود سئو سایت هستیمبهبود سئو سایت در کمترین زمان ممکن با پیام آوا پردازش.  همچنین طراحی سایت حرفه ای در تمام کسب و کارها را به ما بسپارید

تبلیغات میان متنی



 
+ نوشته شده توسط Seowebmaster در ، ۴۴ بازدید ، بدون دیدگاه

برقراری ارتباط با کاربر و مخاطب و سئو

۰

 

برقراری ارتباط با کاربر و مخاطب و سئو

یکی از مهم ترین عناصر برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی و فروش آنلاین در تمام موتور های جستجو و مخصوصا گوگل در قالب سئو و بهینه سازی سایت ، ایجاد حس همدلی و همراه بودن با مخاطبان ، کاربران و بازدید کنندگان وب سایت است.هنگامی که شما به درک کاملی از چگونگی استفاده کاربران (در واقع هدف مارکتینگ آنلاین) از گوگل و سایر موتور های جستجو برسید ، خواهید توانست این کاربران را جذب وب سایت خود نمایید.

برقراری ارتباط با کاربر و مخاطب و سئو

برقراری ارتباط با مخاطب و کاربر:
یکی از مهم ترین عناصر برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی و فروش آنلاین در تمام موتور های جستجو و مخصوصا گوگل در قالب سئو و بهینه سازی سایت ، ایجاد حس همدلی و همراه بودن با مخاطبان ، کاربران و بازدید کنندگان وب سایت است.هنگامی که شما به درک کاملی از چگونگی استفاده کاربران (در واقع هدف مارکتینگ آنلاین) از گوگل و سایر موتور های جستجو برسید ، خواهید توانست این کاربران را جذب وب سایت خود نمایید.

یک تصویر از آمار جستجو با داده های شگفت انگیز در آپریل ۲۰۱۰
گوگل با اختصاص دادن ۶۴٫۴ درصد از کل جستجو های انجام شده در ایالات متحده آمریکا هسته اصلی عبارات جستجو شده در زمینه مارکتینگ در آمریکا شد.رقبای گوگل یاهو با ۱۷٫۷% و موتور جستجوی گوگل با ۱۱٫۸% بودند.آمریکایی ها در آپریل این سال ۱۵٫۵ میلیار جستجو در موتور های جستجو داشتند که اغلب آن ها در گوگل به ثبت رسید.گوگل با ۱۰ میلیار کوئری ، یاهو با ۲٫۸ میلیارد کوئری ، مایکرو سافت با ۱٫۸ میلیارد کوئری ، موتور جستجوی Ask Network با ۵۷۴ میلوین کوئری و AOL LCC با ۳۷۱ میلیون کوئری جایگاه های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.۸۶% از مجموع این افراد از موتور های جستجوی برای یافتن بیزنس ها و فروشنده های محلی استفاده کردند.این رقم حیرت انگیز است و خود گویای اهمیت سئو و بهینه سازی مارکت شما در موتور های جستجوی گوگل میباشد.طبق آمار فوق مشخص است که مارکت هایی که در صفحات اول گوگل و سایر موتور های جستجو قرار داشتند به چه سود عظیمی دست یافته اند.

نتیجه گیری های حاصله :

  • جستجو در گوگل و موتور های جستجو بسیار رایج و محبوب است و تقریبا تمام آمریکایی ها و میلیون ها انسان در سر تا سر جهان از این طریق به جستجوی محصولات مورد نظر خود میپردازند.
  • حضور و نمایش وب سایت شما در صفحات اول نتایج موتور های جستجو برای موفقیت در این عرصه ضروری است.کاربران و مخصوصا کاربران ایرانی معمولا در صفحه اول به دنبال محصولات مورد نظر خود میگرند.
  • قرار گرفتن در صفحه و لینک نخست گوگل علاوه بر افزایش ترافیک وب سایت شما باعث جلب اطمینان کاربران و مشتریان خواهد گردید.از دید مصرف کنندگان بهترین ها همیشه در صفحات اول هستند.
  • جستجو در گوگل و موتور های جستجوی تعدادی باور نکردنی از مارکت های رایج بازار را هدایت میکنند و در واقع بر روی آن های اثر گذار هستند.

سئو یک علم است :
امروزه آموزش سئو یکی از پر طرفدار ترین کلاس های IT در اغلب کشور های دنیا به حساب میرود.دانش سئو حتی برای برنامه نویسان قدرتمند و مسلط بر اسکریپت های برنامه نویسی نیز یک ضرورت محسوب میشود و برای پیشبرد اهداف خود در اینترنت باید با آخرین تکینک های افزایش رتبه سایت و سئو آشنا شوند.سئو یک علم است و چیزی فراتر از خرید و فروش بک لینک و یا نصب چند پلاگین سئو میباشد.

  1. طراحی سایت شرکتی
  2. طراحی سایت فروشگاهی
  3. طراحی سایت تهران
  4. طراحی سایت
  5. طراحی وب سایت
  6. طراحی سایت شرکتی
  7. طراحی سایت فروشگاهی
  8. طراحی سایت تهران
  9. طراحی سایت
  10. طراحی وب سایت
  11. طراحی سایت شرکتی
  12. طراحی سایت فروشگاهی
  13. طراحی سایت تهران
  14. طراحی سایت
  15. طراحی وب سایت
+ نوشته شده توسط Seowebmaster در ، ۳۸ بازدید ، بدون دیدگاه

نام دامنه اینترنتی شما

۰

 

نام دامنه اینترنتی شما

دامنه اینترنتی (DOMAIN) برا ی موفقیت وب سایت شما امری مهم و قابل توجه می باشد. اگر به طور مثال برای حضور در بازارهای وبی تصمیم جدی گرفته اید بی هیچ توضیحی شما به یک دامنه اینترنتی مناسب نیاز خواهید داشت.

نام دامنه اینترنتی شما

دامنه اینترنتی (DOMAIN) برا ی موفقیت وب سایت شما امری مهم و قابل توجه می باشد. اگر به طور مثال برای حضور در بازارهای وبی تصمیم جدی گرفته اید بی هیچ توضیحی شما به یک دامنه اینترنتی مناسب نیاز خواهید داشت.

برای نیل به اهدافتان به جای استفاده ازسایت هایی که دامنه های رایگان در اختیار شما می گذارند _که اتفاقاً بسیار طولانی و مشکل هم هستند _ شما باید دامنه اینترنتی خود را داشته باشید.فواید بسیاری در داشتن یک دامنه اینترنتی شخصی وجود دارد. اینجا با برخی از آنها آشنا خواهیم شد.

دامنه اینترنتی در واقع تنها عامل شناسایی هویت شما و یا سازمانتان در اینترنت می باشد نامی که شما همیشه و یا برای مدت طولانی از آن استفاده خواهید کرد.

به عنوان مثال اگر شما در یک سایت رایگان مانند GEOCITIES اقدام به گرفتن فضا و ثبت دامنه کنید و پس از مدتی برای اینکه احساس می کنید در زمنیه کاری خود موفق شده اید و باید از خدمات میزبانی بیشتر و پیشرفته تری استفاده کنید بسیاری از مشتریان خود را از دست خواهید داد در صورتی که به یک دامین جدید نقل مکان کنید.

ضمن اینکه بازدیدکنندهای شما مجبور هستند همیشه یک آدرس طولانی را به خاطر بسپارند در صورت این تغییر شما مجبور هستید تمام برنامه های خود را برای دامین جدید از نو آغاز کنید.

اما در صورتی که شما دامنه اینترنتی مخصوص به خود را داشته باشید هر زمان که مایل بودید می توانید شرکت میزبان وب خود را عوض کنید و در این صورت مردمی که با سایت شما آشنا شده اند همچنان می توانند از به سادگی شما را پیدا کنند آن هم فقط با تایپ دامین همیشگی شما

شما می توانید جایگاه وب سایت خود را در میان مردم ترقی دهید به جای اینکه به ترویج وب سایت دیگران بپردازید و این زمانی ممکن خواهد بود که هنگام ارسال نامه های الکترونیکی نام دامین شما در نشانی پست الکترونیک شما باشد.

به عنوان نمونهALI@YAHOO.COM به ترویج سایت یاهو کمک می کند در صورتی که استفاده از ALI@ALI.COM معرفی کننده وب سایت شخص دارنده ایمیل خواهد بود.

شما احتمالاً با ترافیک زیادی در وب سایت خود خواهید داشت زیرا مردم بیشتری می توانند دوباره به سایت شما مراجعه کنند وقتی که آنها بتوانند به خاطر بیاورند نشانی سایت شما را و همچنین بسیاری از سایتهای جستجوگر مثل یاهو فقط وب سایتهایی را که با دامنه های خودشان ثبت شده اند نشان می دهند.

یکی دیگر از نتایج داشتن دامین شخصی این است که شما می توانید خطاهای معمول صفحات وب را شناسایی کنید تا از خروج مردم از سایت خود به علل گوناگونی همچون لینکهای غیر فعال و سایر خطاها پیش گیری کنید.

دامنه های اینرنتی این روزها بسیار ارزان هستند و دیگر بهانه های برای نداشتن آن وجود ندارد.

حالا که شما آماده انتخاب دامین اختصصاصی برای خود و یا سازمانتان هستید در اینجا به چند نکته که می تواند برای انتخاب یک دامین خوب به شما کمک کند اشاره می شود.

در شرایط حاضرهرچه نام دامین شما کوتاهتر باشد بهتر است. البته پیدا کردن نام های کوتاه دشوارتر می باشد اما اگر شما توانستید یک نام مناسب کوتاه پیدا کنید نتایج زیر شامل حال شما خواهد شد.

  1. نام های کوتاه برای تبدیل شدن به نشان تجاری شما مناسب تر هستند و از این جهت آسانتر در ذهن مخاطبان جا میگیرند.
  2. نامهای کوتاه برای به خاطر سپردن آسانتر هستند.
  3. احتمال نوشته شدن آنها با املای غلط و هدایت مشتریان شما به سایتهای با املای مشابه کمتر می شود.

 

سعی کنید نامی را انتخاب کنید که برای به یاد آوردن آسان باشد و خیلی زود به گوش مردم آشنا شود.

کلمات کلی برای اینکار خوب هستند اما احتملا تا کنون بیشتر کلمات کلی مناسب توسط دیگران ثبت شده اند. در این مرحله شما باید دنبال اسامی غیر عمومی و یا ترکیبی از اسامی عمومی بگردید که از نظرهماهنگی معنایی و آوایی هماهنگ باشند.

به عنوان مثالWWW.NASLE3.COM یک اسم آسان برای به خاطر سپردن است.

اگر شما از کلید واژه هایی که توصیف کننده کسب و کار شما هستند استفاده کنید این موضوع می تواند به رتبه بندی شما در موتورهای جستجو کمک کند.

چه بهتر که شما در صورت امکان اسم اصلی سازمان، شرکت و یا کاری که به آن مشغول هستید را به عنوان دامین انتخاب کنید. در این صورت تمامی اعتبار شما در محیط فیزیکی به اینترنت منتقل می شود و کاربران اینترنت می توانند نام دامین شما را از روی نام سازمان یا شرکت حدس بزنند.

به عنوان مثال وقتی کسی در اینترنت به دنیال سایت شرکت هما میگردد سعی میکند در ابتدا نام هایی در همین حدود را آزمایش و یا مورد جستجو قرار دهید.

این به آن معنی است که شما باید از گزینش دامین هایی که پیش از این نمونه های مشابه آنها ثبت شده خودداری کنید. اگر این کار را بکنید مردم می توانند به سمت سایت رقبای شما هدایت شوند تا به سایت شما.

زیرا آنها گیج خواهند شد با دیدن دو دامنه شبیه به هم و به احتمال زیاد به دامینی که سابقه بیشتری در ذهن آنها دارد بیشتر اعتماد خواهند کرد.

شما باید همیشه هدف خود را دستیابی به دامین های دات کام قرار دهید. اگر شما دامین خود را با پسوند دات نت، دات اینفو و یا هر چیزی به غیر از دات کام ثبت کنید و رقبای شما همان دامین را با پسوند دات کام ثبت کنند شما تنها عده معدودی از مشتریان بالقوه را به دست خواهید آورد.

 
منبع : تبیان

 

پا نوشت

طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت بیمه ، طراحی سایت گردشگری ، طراحی سایت آموزشی ، طراحی سایت هتل ، طراحی سایت املاک ، طراحی سایت پوشاک ،  طراحی سایت خودرو

پا نوشت:

بررسی مفهوم سئو تکنیکال : برای فهم دقیق تر این موضوع  پیشنهاد می کنم مقاله سئو تکنیکال چیست را مطالعه کنید

طراحی سایت ترکیه ، طراحی سایت گرگان ، طراحی سایت همدان ، طراحی سایت تبریز ، طراحی سایت اراک ، طراحی سایت ارومیه

+ نوشته شده توسط Seowebmaster در ، ۳۸ بازدید ، بدون دیدگاه

فعال سازی soap

۰

 

فعال سازی soap

SOAP مخفف Simple Object Access Protocol است. پروتکلی ساده برای تبادل ساده پیامهایی از جنس اکس‌ام‌ال بر روی شبکه‌های رایانه‌ای. این پروتکل معمولاً از HTTP/HTTPS برای دادوستد داده استفاده می‌کند. SOAP لایه زیر بنای پشته خدمات وب را تشکیل می‌دهد که یک چارچوب پیغام دهی ایجاد می‌کند که لایه‌های مجرد بیشتری می‌توانند بر روی آن ایجاد شوند.

SOAP مخفف Simple Object Access Protocol است. پروتکلی ساده برای تبادل ساده پیامهایی از جنس اکس‌ام‌ال بر روی شبکه‌های رایانه‌ای. این پروتکل معمولاً از HTTP/HTTPS برای دادوستد داده استفاده می‌کند. SOAP لایه زیر بنای پشته خدمات وب را تشکیل می‌دهد که یک چارچوب پیغام دهی ایجاد می‌کند که لایه‌های مجرد بیشتری می‌توانند بر روی آن ایجاد شوند.

برای فعال سازی soap وارد آدرس زیر شوید.

/usr/local/directadmin/custombuild/configure/suphp

سپس فایل configure.php5 زیر را ویرایش کنید.

nano configure.php5

سپس عبارت

--enable-soap

را به فایل اضافه نمایید و آن را ذخیره نمایید.

توجه داشته باشید در انتهای تمام خطوط  بجز خط آخر باید باید از کارکتر استفاده شود

سپس وارد مسیرزیر شوید :

/usr/local/directadmin/custombuild

و  دستورات زیر را به ترتیب اجرا نمایید:

./build clean

./build php

 
+ نوشته شده توسط Seowebmaster در ، ۳۸ بازدید ، بدون دیدگاه
نوشته‌های اخیر