تبلیغات

الگوهایی برای پروژه جاوااسکریپت

۰

 

اگر با جاوا اسکریپت آشنایی داشته باشید، و در طراحی سایت های خود از آن استفاده کرده باشید، می دانید که یک ماجراجویی است. بعد از تقریبا  یک دهه از توسعه حرفه‌ای و آماتور در صنایع مختلف، من معتقدم که همه در مورد این نظریه موافق خواهند بود. پروژه های سمت کاربر، به برنامه نویسان آزادی انتخاب بیشتری می دهد، همچنین انعطاف‌پذیری و فضای زیادی برای خلاقیت می‌دهند ؛ اما در عوض آن‌ها نیاز به دانش، برنامه‌ریزی و مسئولیت به نوبه خود دارند.  بعد از اتمام پروژه‌های جاوا اسکریپ با jQuery ، require.js ، Angulars ، ReactJs ، ExtJs ، و شاید پروژه های فراوان دیگر، که به یاد نمی‌آورم،  من چیزهای غیرقابل‌تصوری را در پروژه های سمت کاربر(frontend) دیده ام، و همه ما احتمالا  آن ها را انجام داده ایم.

 

 

 

javascript project

اما همیشه برخی الگوهای رایجی وجود دارند، که حتی بر روی ناهماهنگ ترین پروژه‌ها عمل می کنند. در این مقاله لیستی از حیاتی ترین این الگوها را معرفی می کنیم، که از تجربه فردی افراد به دست آمده است. مواردی که در این مقاله بیان می شود، باید مورد استفاده قرار گیرند، اگرچه من معتقدم بسیاری از توسعه دهندگان باتجربه ممکن است موافق آن ها باشند. این الگوها اساس پایدار برای یک پروژه، با هر چارچوب، هر روش، و هر اندازه تیمی می باشد. امیدوارم که امروز چیز جدیدی یاد بگیرید، آن را مفید بیابید، و با استفاده از مطالب این مقاله یک چیز شگفت انگیز درست کنید.

پیشنهاد من این است که قبل از آنکه به موضوع جاوااسکریپت برسیم باید به بحث لزوم طراحی یک سایت حرفه ای فکر کنید. برای مثال شما در دنیای پر رقابت امروز حتما نیاز به سایت اختصاصی برای برند خود دارید و در نتیجه قبل از هر چیز یک طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه  برای کسب و کار خود انجام دهید. البته بهتر است تفاوت های طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را بدانید تا با دید بهتری نسبت به این کار اقدام کرده باشید.

تقسیم و غلبه در پروژه های جاوا اسکریپت

تقسیم و غلبه به معنی جدا کردن فایل های جاوا اسکریپت از یکدیگر می باشد، بیشتر ما اصطلاح تقسیم و غلبه را در جایی شنیده‌ایم،  اما به نظر می‌رسد که بسیاری افراد این قانون را دست‌کم می‌گیرند. CommonJS ,Webpack ,NodeJS به ما توانایی این را می دهند، که بتوانیم فایل مربوط به کد ها را از یکدیگر جدا کنیم، پس چرا به آن ها اهمیت نمی دهیم؟ در مبحث تقسیم و غلبه ما 2 موضوع زیر را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • هماهنگی : با تقسیم پروژه شما به فایل‌های تک، مدیریت جستجو، و وابستگی به طور قابل‌توجهی آسان‌تر می‌شود، زیرا اساس کد شما رشد کرده است. نامگذاری هر فایل بر اساس محتوایی که در آن وجود دارد، آن فایل را شهودی می‌سازد، و زمانی که از معماری گذر می‌کند هیچ گونه فشاری بر روی مغز وارد نمی‌کند.
  • مدیریت: جدا کردن هر نوع کدی به فایل خودش، به شما این امکان را می‌دهد که در صورت لزوم به سرعت آن را جابه جا کنید، و ترویج جداسازی را انجام دهید. زمانی که تابع کمکی شما، در قسمت‌های مختلف برنامه مورد نیاز است، شما می‌توانید به سادگی یک شاخه مشترک ایجاد کنید، وتابع کمکی را به آن جا بکشید. با این کار شما، تابع کمکی را در دسترس بخش‌های دیگر کد خود قرار می دهید.

نامگذاری همه عناصر در پروژه های جاوا اسکریپت

هر متغیر، تابع، یا فایلی زمان شما را می‌گیرد؛ آن‌ها را طوری نامگذاری می‌کنید که انگار دارید نوزاد خود را نامگذاری می‌کنید. شما ممکن است با نامیدن متغیر"x"زمان 0.3 ثانیه در روز صرف کنید، اما در یک ماه شما ۲ روز وقت صرف خواهید کرد تا بفهمید چه معنایی دارد، سپس ۴ نفر دیگر در اصلاح کردن آن وقت می گذارند. به جلو فکر کنید، و از اسم‌های طولانی نترسید.  از هک کردن و چیزهایی که باعث می‌شوند شما فکر کنید مستقیما به MIT(موسسه فناوری ماساچوست) متصل می شودی، خودداری کنید. راه‌حل شما ممکن است با درایت و پیچیده باشد، و گاهی مربوط به زمانی در آینده شما، یا یک نفر در تیم تان باشد، روی آن توافق کنید و سپس یک تکه بزرگ از زمان را صرف تلاش برای مشخص کردن آنچه در این کد اتفاق می‌افتد کنید. بر روی ایجاد چیزهای ساده، بدون نیاز به مستند سازی، تمرکز کنید.

اعداد و رشته های جادویی 

اعداد و رشته‌های جادویی خود را حل کنید، این مرحله نیز مانند مرحله نام گذاری است؛ هر چند ممکن است وسوسه‌انگیز باشد، اما از اعداد و یا رشته‌های جادویی در کدهای خود استفاده نکنید. مهم نیست که چقدر مقدار آن کوچک یا غیر عادی به نظر می‌رسد، آن را درون یک متغیر با یک نام معنی‌دار قرار داده و به بالای محدوده کد خود انتقال دهید. اغلب اوقات، هر مقدار مشخصی که شما وارد کد می کنید، دوباره در جای دیگری استفاده خواهد شد. قرار دادن اعداد و رشته های شما در متغیرهای درست، تکرار کد را کاهش داده، و تنظیمات را ساده‌تر می‌کند، همچنین این کار می تواند به مقادیر شما معنا بخشد.

مبارزه داخلی در پروژه های جاوا اسکریپت 

اگر کد شما فراتر از 120 کاراکتر به سمت راست برود، یا فراتر از 500 خط به پایین حرکت کند، یا اگر توضیحات شما ۳ سطح عمیق دارد، نهایت تلاش خود را بکنید که آن را تقسیم کنید. شما می توانید این شرایط را حل کنید، پیچیدگی کد ها را با تقسیم آن ها در فایل های جداگانه، اگر توضیحات شما زیاد است، آن را در توابع مختلف، وعده ها، یا شواهد عینی تقسیم کنید. اگر از فراخوانی های ناهماهنگ زیادی استفاده می کنید، هماهنگ سازی می تواند کد های شما را آسان تر سازد. 

asynchronous calls

پیکر بندی جداگانه برای برخی فایل ها

اگر برنامه شما از ارزش‌های سراسری، نقاط انتهایی API(رابط کاربردی برنامه نویسی)، یا نمایش ویژگی ها استفاده می‌کند، آن‌ها را در یک فایل پیکربندی جداگانه قرار دهید. تعدادی از بسته‌ها وجود دارند، که به مدیریت پیکر بندی ها کمک می‌کنند. در برخی موارد برنامه شما هم روی سرور و هم روی لوکال هاست برای توسعه در دسترس خواهد بود . ایجاد فایل پیکربندی اولیه بسیار آسان‌تر از ساخت آن در مراحل بعدی است، و به شما اجازه می‌دهد تا موارد زیر را تنظیم کنید:

  • نحوه رفتار محیط های پیکر بندی
  • از چه اختیاراتی می توانند استفاده کنند؟
  • چه ویژگی هایی دردسترس است؟ و سایر موارد...

استفاده ازچهارچوب ها در پروژه های جاوا اسکریپت

احتمالا بار ها دیده اید، که چهار چوب های جاوا اسکریپت مورد استفاده قرار می گیرد، شاید به خاطر این است که اغلب افراد آن ها را می شناسند، یا آن ها از محبوبیت بین مردم برخوردار است. زمان خود اختصاص دهید به این که، ببینید چه چهار چوبی مناسب پروژه شما می باشد، و کدام یک از این چهار چوب ها باید وجود داشته باشد. اگر وب سایت شما در چارچوبی ایجاد شود که ۱۰۰/۰۰۰ ستاره در سایت Github دارد، کاربر نمی‌تواند نسبت به این فریم ورک بی تفاوت باشد. از روی تجربه، من چارچوب‌ها و کتابخانه‌ها را به صورت زیر انتخاب می‌کنم:

  1. React: وقتی که شما به کنترل کامل بر روی معماری و ساخت نیاز دارید، React می تواند گزینه خوبی برای شما باشد، اما باید در نظر داشته باشید که، این فریم ورک فقط برای برنامه های وب ساخته شده است. توسعه محیط React زمان می برد، و نیازمند برنامه ریزی زیادی قبل از آن می باشد. React بازدهی خوبی برای شما دارد، تنها در صورتی که بدانید، چه کاری میخواهید انجام دهید.react در پروژه های جاوا اسکریپت
  2. Angular / VueJS / Ember : زمانی که شما به یک برنامه تحت وب سریع و قابل‌اعتماد نیاز دارید، در عوض یک جعبه سیاه بزرگ به جای معماری این فریم ورک خواهید یافت. این چارچوب‌ها کار های زیادی برای شما انجام می‌دهند، از بین بردن مزایا و معایب ساختار معماری نیز از ویژگی های این فریم ورک می باشد. ساختار سخت فریم ورک های Angular ،VueJS ، Ember نیز اشتباهات بیشتری نسبت چهارچوب React دارد.
  3. jQuery / lodash / یا similar : زمانی که شما به یک صفحه وب با سرعت بالا نیاز دارید، این چهارچوب ها گزینه خوبی برای شما می باشند، شما همچنین  می‌توانید چند کیلوبایت به آن ها اضافه کنید. فریم ورک های نام برده، می‌توانند به طور قابل‌توجهی زمان توسعه را کاهش دهند، اما به مراقبت نیاز دارند، زیرا به شما این امکان را می‌دهند که کد های غیر قابل نگهداری را بنویسید، از این فریم ورک ها بهعنوان کمکی استفاده کنید، نه به عنوان پایه پروژه های جاوا اسکریپت!
  4. Vanilla / فاقد چهارچوب: هم برای برنامه های وب، و هم برنامه های تلفن همراه، شما می‌توانید زمان زیادی را صرف توسعه و برنامه‌ریزی کنید. جاوا اسکریپت خام،  یک انتخاب خوب است هنگامی که، پروژه شما می خواهد چیز جدیدی را معرفی کند. انیمیشن های مرورگر یا بهینه سازی عمیق می تواند نمونه های آن باشد. شما به خلق کردن نوعی چارچوب خود پایان خواهید داد.

با لیست ارائه شده از چهار چوب های جاوا اسکریپت، تنها مانند یک پیشنهاد رفتار کنید، زمان بگذارید و تصمیم بگیرید، کدام چهار چوب می تواند بهترین اثر را برای پروژه شما خلق کند.

انجام دادن تست تا مرحله نهایی

آزمایش واحدها،و بخش های مختلف کدهای خود را فراموش نکنید، تا آخرین مرحله این تست ها را انجام دهید و از سالم بودن آن ها، اطمینان حاصل کنید. مگر این که فقط یک نمونه اولیه وجود داشته باشد، که به زودی بازنویسی خواهد شد. با افزایش پیچیدگی، حفظ و کنترل کد های شما سخت‌تر خواهد شد، تست این کار را برای شما انجام خواهد داد. ممکن است شما در آینده، با یک مشکل فنی در کد های خود، مواجه شوید،در آن زمان از خود برای انجام تست‌ها تشکر می کنید، همان گونه که شما هرگز درک نمی‌کردید، پس از آن که شما ویژگی های جدیدی به برند خود را اضافه کردید، چقدر نام تجاری شما دچار تحول شد.

کنترل نسخه در پروژه های جاوا اسکریپت

مهم نیست پروژه جاوا اسکریپت شما از چه نوعی باشد، ممکن است یک نمونه اولیه باشد، مقیاس کاملی از برنامه وب تجاری باشد، یا یک پروژه فرعی کوچک، از همان لحظه که اولین خط کد را یادداشت می‌کنید، از گیت یا هر کنترل نسخه دیگری استفاده کنید. گیت یک نرم افزار کنترل نسخه است، که به شما اجازه می دهد نسخه های مختلفی از پروژه خود را داشته باشید، این نرم افزار همچنین گزارشی از تغییرات به وجود آمده روی پروژه را به شما ارائه می دهد.

گیت در پروژه های جاوا اسکریپت

کنترل نسخه به شما این امکان را می‌دهد، که از طریق زمان سفر کنید، از عناصر شکسته محافظت کنید، و تغییرات معرفی‌ شده در گذشته را ببینید. اگر چیزی وجود دارد که شما لازم باشد از این مقاله بیاموزید، اصول اولیه کنترل نسخه، و استفاده از آن به صورت روزانه است. چرا ؟ چون حتی اگر بقیه نسخه ها را نادیده بگیرید، و به طور تصادفی در راه اشتباه کنید، با نسخه کنترلی که می‌توانید آن را اصلاح کنید، بدون استفاده از گیت، شما معمولا محکوم به شروع کار هستید.

مدیریت موقعیت در پروژه های جاوا اسکریپت

به عنوان توسعه دهندگان فرونت اند، ما معمولا با دو چالش مهم مواجه می‌شویم، نمایش و ذخیره داده ها! بعد از گذشت زمان، نگهداری داده ها ممکن است انجام نشود، چون آن قدر راحت است که آن را نادیده می گیریم، این جریان تا جایی پیش می رود که، پروژه شما چند ماه بعد تبدیل به یک پروژه غیر قابل نگهداری می شود. مدیریت موقعیت در پروژه های جاوا اسکریپت، دشوار است. زیرا برنامه‌های ما باید معمولا با آن چه مشتری بر روی صفحه نمایش می‌بیند، و آن چه سرور در پایگاه‌های داده ذخیره کرده‌است، هماهنگ باشند. هدف ما افزودن هیچ پیچیدگی بیشتر در ساختار جاوا اسکریپت نیست. مولفه‌ها باید همان مجموعه داده را تحویل دهند، که با تغییرات به وجود آمده توسط کاربر، هماهنگ باشد، و نسبت به هر گونه تغییر در سرور واکنش نشان دهد. چگونه می‌توانیم این مسائل را حل کنیم؟ در پاراگراف های زیر راه حل هایی برای هر نوع چهارچوبی که نا برده شد، آورده شده است:

  • React: از آن جایی که یک محیط باز برای این چهار چوب وجود دارد، راه حل های زیادی برای آن وجود دارد. Redux و  Mobx دو کتابخانه ای هستند که می توانند با React مورد استفاده قرار بگیرند. redux این امکان را به شما می دهد، که برنامه هایی که می نویسید بر روی محیط های مختلف مثل سرور و کلاینت، قابل تست باشد، MobX یک کتابخانه مستقل است، اما بیشتر مردم آن را با React استفاده می کنند، هر کدام از این دو کتابخانه مزایا و معایب خود را دارند، قبل از استفاده از آن ها، اصول آن ها را درک کنید.
    redux in react
  • Angular ,Ember ,and VueJS: با توجه به مدیریت موقعیت خود که در آن قرار دارید، از آن ها استفاده می‌شود. در حالی که نیازی به استفاده از کتابخانه های اضافی نیست، ngRx , Akita and Vuex می تواند همراه با آن ها استفاده شود.
  • برای هر چارچوب دیگری در جاوا اسکریپت، شما می توانید از کتابخانه های Redux , Mobx  یا هر راه حل مدیریتی دیگری، بنا به موقعیت خود استفاده کنید. هدف اصلی این است که، اطمینان حاصل شود کل نرم افزار همان منبع حقیقت است، و ناهماهنگی در آن وجود نداشته باشد. این منبع می‌تواند یک سرویس، یک کتابخانه یا یک موقعیت ساده قابل‌ مشاهده باشد.

سخن پایانی

طراحی سایت در شهر تهران یک کار پر رقابت شده است و در نتیجه شما ممکن است در دام شرکت هایی بیفتید که تخصصی ندارند ولی ادعای چنین کاری را بیش از واقعیت نشان می دهند. من شرکت طراحی سایت پیام آوا را به شما پیشنهاد می کنم و می تواند با حضور در دفتر این شرکت با کادر متخصص و حرفه ای این شرکت مشاوره حضوری در تمام مراحل طراحی سایت خود داشته باشید. 

خدمات بهینه سازی سایت و همچنین تبلیغات در گوگل ادوردز نیز از دیگر امکاناتی است که شما می توانید بعد از پایان پروسه طراحی سایت حرفه ای خود از این شرکت دریافت کنید. 

+ نوشته شده توسط Seowebmaster در ، یک بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: پروژه جاوا اسکریپت

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی موفق

۰

اگر شما عنوان این مقاله را خوانده اید، و به نوعی حتی برای لحظه‌ای، در مورد نحوه انتخاب کلمات کلیدی، و برخورد با آن ها فکر کرده اید،خوش آمدید، شما تنها نیستید! علی‌رغم این حقیقت که واژه " کاندیدا" برای بازاریابی دیجیتال خیلی مناسب نیست، این مفهوم اصلی مدتی است که مورد بحث قرار گرفته است. این اصطلاح به سادگی، موضوع داشتن چندین صفحه برای رقابت یکسان (یا خیلی مشابه) دسته‌های کلید واژه را مشخص می‌کند.

نابودی سئو در انتخاب کلمات کلیدی  اشتباه

این مساله تاسف‌بار و اغلب بدون توجه به پتانسیل سئو در صفحات مربوط به آن آسیب می‌رساند . هنگامی که کلمات کلیدی هدف، در چند صفحه یکسان باشد، سردرگمی در کار موتورهای جستجو ایجاد می‌کند، که منجر به درگیری برای تصمیم‌گیری در مورد این موضوع که، چه صفحه‌ای برای کلید واژه های مورد نظر مناسب تر است، می شود. به عنوان مثال، وب سایت تجارت الکترونیکی من کفش را به صورت آنلاین می‌فروشد، و من یک صفحه اختصاصی را ایجاد کرده‌ام که عبارت "چکمه‌های کوتاه " را هدف قرار می‌دهد، عبارات رو به رو می تواند کلمات کلیدی آن باشد:  فروش آنلاین/ چکمه ها / چکمه های کوتاه،  در طول زمان تصمیم گرفتم که دو پست وبلاگ ایجاد کنم که موضوعات مربوط به چکمه های کوتاه را پوشش می‌دهد: یک پست در مورد نحوه پوشیدن چکمه‌های کوتاه، و دیگری  ۱۰ روش برتر برای پوشیدن چکمه‌های کوتاه در سال ۲۰۱۹ بود. یک ماه بعد متوجه شدم که، برخی از صفحات بلاگ من در واقع برای چند واژه کلیدی رتبه‌بندی می‌شوند، که در طراحی سایت تجارت الکترونیک من در ابتدا برای آن‌ها قابل‌رویت بود.  حالا سوال این است: آیا این موضوع برای سئو سایت من خوب است یا خیر؟!

پاسخ این است: بستگی به موقعیت دقیق کلمات کلیدی، و قصد کاربر در هنگام جستجو برای یک عبارت خاص دارد. کلیدواژه‌ها سیاه یا سفید نیستند، نواحی خاکستری متعددی وجود دارند، و ما سعی خواهیم کرد چند سناریو در این مقاله ایجاد کنیم. من توصیه می‌کنم که ۵ دقیقه وقت بگذرید و این موضوع را بررسی کنید،تا نتایج بهتری در بهینه سازی سایت های خود داشته باشید.

جدی بودن موضوع نابودی سایت 

فکر می کنید موضوع نابودی سایت بر اثر انتخاب کلمات کلیدی اشتباه چقدر جدی باشد؟ بیشتر از آن چه فکر می کنید،  تقریباً هر وب سایتی که من در چند سال اخیر کار کرده‌ام، دارای کمی کلمات کلیدی اشتباه بوده استف که به حل نیاز دارد. به سختی می‌توان تخمین زد که، یک صفحه شامل این قضیه می شود یا خیر، زیرا صفحاتی شامل  این موضوع می شوند، که پتانسیل آن محدود است. بنابراین، پیشنهاد من این است که این مساله را با تجزیه و تحلیل صفحات دسته بندی شده درمان کنیم؛ زیرا این صفحات کمی بیش از صفحات تک، با موضوع کلمات کلیدی اشتباه درگیرند.

موارد رایج برای یافتن کلمات کلیدی اشتباه

به طور کلی می توان دو مورد کلی در سایت خود برای یافتن اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی بیابید:

  1. در سطح اطلاعات متا دیتا: زمانی که دو یا چند صفحه داده‌های متا دارید (برچسب عنوان و سرفصل‌های اصلی) که کلمات کلیدی مشابه را هدف قرار می‌دهند. این کار نیازمند نوع کمتری از اصلاحات است، زیرا تنها نیاز به تنظیم متا دارد. برای مثال، وب سایت تجارت الکترونیکی سه صفحه مرتبط با چکمه دارد که داده‌های متا زیر را دارند: چکمه های کوتاه، چکمه های کوتاه زنانه، چکمه های چلسی! این نوع اشتباهات در انتخاب کلمات کلیدی معمولا در وب سایت های تجارت الکترونیک اتفاق می افتد، که دسته بندی (یا زیر شاخه) زیادی دارند. قصد هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص مانند مثال بالا را دارند. در حالت ایده‌آل، ما می‌خواهیم یک صفحه چکمه‌های عمومی داشته باشیم تا عبارات مربوط به چکمه‌های عمومی را هدف قرار دهیم، در حالی که دو صفحه دیگر باید بر روی انواع خاصی چکمه که ما در آن صفحات می‌فروشیم تمرکز کند: چکمه کوتاه و چکمه چلسی.seo in keywords
  2. سطح محتوای صفحه: هنگامی که اشتباهی در انتخاب کلمات کلیدی در سطح محتوای صفحه رخ می‌دهد ( به این معنا دو یا چند صفحه  معمولا موضوعات یکسانی در محتوای خود را شامل می شوند) به کار بیشتری نسبت به مثال بالا نیاز دارد، زیرا این موارد به وب مستر نیاز دارند، تا همه صفحات رقیب را پیدا کنند، و سپس درباره بهترین رویکرد برای مقابله با این مساله تصمیم‌گیری کند. به عنوان مثال، وب سایت تجارت الکترونیک من دو صفحه وبلاگ دارد که موضوعات زیر را پوشش می‌دهد: چگونه از چکمه های چرم برای افزایش طول عمر آن ها نگهداری شود، 21 راه حل برای تمیز کردن چکمه های چرم! این نوع اشتباهات در انتخاب کلمات کلیدی معمولا بر روی صفحات سرمقاله یا صفحات معاملاتی، که با مقدار قابل‌توجهی متن ارایه می‌شوند، رخ می‌دهد. معمولا زمانی که محتوای ویرایشی تولید می‌ شود، سئو محرک اصلی نیست.  چرا که تیم‌های مختلف در تولید محتوا برای دلایل اجتماعی و تعامل نقش دارند.

انواع اشتباهات در انتخاب کلمات کلیدی

به بیان ساده اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی و آسیب به سئو سایت می تواند دو نوع باشد:

  1. وجود دو یا چند صفحه در وب سایت شما که برای کلمات کلیدی مشترک رقابت می کنند، آیا این یک مساله اساسی واقعی است؟ پاسخ هر دو بله و نه است. اگر چندین صفحه برای یک عبارت رتبه‌بندی شوند، به این دلیل است که یک موتور جستجو عناصر هر دو صفحه را پیدا می‌کند، که به نوعی به آن پاسخ می‌دهند، بنابراین از لحاظ فنی، آن‌ها "طوطی" خوانده می شوند.  آیا این به این معنی است که شما باید بترسید و همه چیز را در هر دو صفحه تغییر دهید؟ قطعا خیر. این موضوع بستگی به سناریو و هدف شما دارد. این جا می توانید چند نمونه از سناریو هایی که برایتان نوشتیم را مطالعه کنید.
    سناریو یک: در مواردی که هر دو صفحه در صفحه اول جدول قرار دارند، این می‌تواند به نفع شما کارساز باشد : فضای بیشتر، به معنای ترافیک بیشتر برای صفحات شما است، بنابراین با آن به عنوان  نابودی " خوب " رفتار کنید. به عنوان مثال اگر من کلمه کلیدی چکمه های کوتاه را که بین صفحه A,B مشترک است، از صفحه A حذف کنیم، احتمالا گوگل با طرفداری از B رتبه بندی بیشتری به سایت شما بدهد.
    سناریو دو: در مواردی که صفحه A دارای رتبه‌ بالا است،  و صفحه B جایی برای مشاهده ( فراتر از ۱۵ تا ۲۰ نتیجه برتر ) نیست ، برای شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید آیا این نابودی کوچک ارزش زمان و منابع شما را دارد یا خیر ، چرا که ممکن است این یک ضرورت باشد.
    سناریو سه: در مواردی که هر دو صفحه ای که دارای کلمات کلیدی مشترک هستند، دارای رتبه بندی بالا در موتور های جست و جو هستند. پس ممکن است شما هیچ یک از این صفحات را نابود نکنید، یا شاید مجبور شوید، با هردوی آن ها این کار را بکنید.keywords
  2. دو یا چند صفحه اصلی در سایت شما که برای کلمات کلیدی مشترک رقابت دارند، برای مثال فرض کنید کلمه چکمه های کوتاه، در دو صفحه متفاوت در سایت من ، و همچنین در دو زمان متفاوت، رتبه بندی شده است. به نظر می‌رسد گوگل به سختی تصمیم‌گیری می‌کند، که کدام یک از صفحات را برای این واژه انتخاب کند. اگر این اتفاق برای شما افتاد، سعی کنید به پرسش‌های زیر پاسخ دهید : این یک موضوع مشترک است که من مطمئنم بسیاری از شما با آن مواجه شده‌اید.

این ارزش گذاری از چه زمانی شروع شده است؟ دانستن زمانی که همه چیز شروع شده است،  به شما کمک خواهد کرد تا درک کنید که چگونه این مشکل در وهله اول بوجود آمده‌است. شاید یک برچسب استاندارد رخ داده یا ناپدید شده باشد، شاید برخی تغییرات در عناصر صفحه شما، یا یک الگوریتم به روز رسانی شده به وجود آمده باشد.

چند صفحه از صفحه هایی که کلمات کلیدی مشترک دارند حذف شوند؟ صفحات کم‌تر در معرض نوسانات، پرداختن به آن ها بهتر و آسان‌تر هستند. سعی کنید تشخیص دهید کدام صفحات درگیر هستند، و تمام عناصری که ممکن است این بی‌ثباتی را ایجاد کنند را بررسی کنید.

رتبه بندی صفحات چند وقت یکبار مشخص می شوند؟ سعی کنید بفهمید چند صفحه رتبه‌بندی برای یک کلید واژه چه زمانی تغییر کرده اند، هرچه زملان ان کمتر باشد بهتر است.  زمان تغییرات  از سایت در صورت وجود، ممکن است توسط تنظیمات دیگر ایجاد شده است.

+ نوشته شده توسط Seowebmaster در ، بدون بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: کلمات کلیدی

تجربه کاربری در طراحی سایت

۰

تجربه کاربری یک موضوع مهم در طراحی سایت به حساب می آید. بگذارید با یک مثال ملموس تر برایتان این مفهوم را روشن تر کنم. اگر شما وارد یک مغازه شوید که بوی نا مطبوعی دارد یا به شدت به هم ریخته است آیا دوست دارید باز هم به آن مغازه برای خرید بازگردید؟ این تجربه منفی از آن مغازه همان مفهوم تجربه کاربری در دنیای مجازی است که کاربران بعد از ورود به یک وبسایت چه تجربه ای برایشان ثبت می شود.

نمونه کارهای خود را آپدیت کنید 

شما احتمالا سال جاری روی پروژه های متعددی کار کرده اید، آیا آن ها را به مجموعه نمونه کار های خود اضافه کرده اید؟ احتمالا نه. البته، کار بر روی یک پروژه جدید همیشه جالب‌تر از توصیف آن چیزی است که قبلاً تمام شده‌است. بنابراین ما اغلب بهانه پیدا می‌کنیم که " من الان مشغول هستم، بعدا این کار را خواهم کرد."مشکل با این بهانه این است که کار کردن ساده نیست. پروژه‌های جدید همیشه پیش می‌آیند، بنابراین شما همیشه مشغول هستید. پس پیدا کردن زمان در برنامه شما برای به روز رسانی نمونه کارهایتان ضروری است. در مورد به روز رسانی نمونه کارها، به عنوان یک کار خسته‌کننده فکر نکنید، به جای آن به عنوان یک فرصت عالی برای نگاه به دستاوردهای سال گذشته فکر کنید. و این امر احتمالا، حتی می تواند تصمیم آپدیت نمونه کار ها را آسان‌تر کند. تمام پروژه‌هایی که در طی سال ۲۰۱۸ را کار کرده اید را بررسی نکنید. به جای آن، یکی را انتخاب کنید که بیشتر به آن افتخار می‌کنید و آن را در جزئیات توصیف کنید.

portfolio

فضای کاری خود را مرتب کنید

در پایان سال، شما باید روی میز کار و دسکتاپ خود کارهای زیادی انجام دهید. ابتدای سال یک زمان عالی برای مرتب کردن اسناد تان است. احتمالا در پایان سال، موارد زیادی از جمله: گزارش های تحقیقاتی، طرح های ناقص، نمونه کار های قدیمی و ... دارید. تنها چیزی که برای استفاده آینده نیاز دارید را در دسترس قرار دهید،و زباله‌ها را دور بریزید. با این کار شما قطعا تمرکز بیشتری برای سال جدید خواهید داشت.

آزمایش با تکنولوژی و گسترش مهارت ها

برای اینکه یک طراح تجربه کاربری موفق باشید،لازم است که یادگیری را حفظ کرده و در طول زمان رشد کنید. شروع یک سال جدید زمان مناسبی برای یادگیری یک مهارت جدید است. اتفاقات هیجان‌انگیز زیادی در دنیای طراحی وجود دارد، بنابراین ممکن است مشخص کردن جایی که باید شروع شود چالش برانگیز باشد. در زیر برخی از این گرایش‌ها وجود دارد، که انتظار می رود در سال ۲۰۱۹ محبوب شوند. این گرایش ها گزینه های خوبی برای شروع گسترش مهارت‌های شما برای سال آینده هستند.

  • طراحی واسط های صدا: صدا به سرعت در حال تبدیل شدن به یک روش برتر از تعامل، برای بسیاری از انواع محصولات است. طراحان باید برای کسب انواع تجارب خود برای این رسانه آماده باشند.
  • واقعیت افزوده شده: شاید تعجب کنید که چرا می کوییم واقعیت افزوده شده، نه واقعیت مجازی. پاسخ ساده است، واقعیت افزوده شده به خوبی برای دستگاه‌های همراه مناسب است، و می‌تواند تجربه‌های تلفن همراه را برای کاربران افزایش دهد. شرکت‌های بزرگ این موضوع را درک کرده اند، و در حال سرمایه‌گذاری در تجربیات واقعیت تقویت شده اند. از مزایای واقعیت افزوده شده این است که،چیزی که در دنیای مجازی وجود دارد را، به صورت واقعی نشان می دهد. به عبارت دیگر می توانیم آن ها را در دنیای واقعی ببینیم. ظهور چارچوب واقعیت تبدیل شده، نشانه‌ای روشن هستند که در سال ۲۰۱۹، بسیاری از طراحان بر روی ایجاد تجربیات این واقعیت کار خواهند کرد. بنابراین بهترین راه آماده شدن برای این چالش است.
  • هوش مصنوعی: امروزه هوش مصنوعی به بخش جدایی نا پذیر از فناوری تبدیل شده است، و خصوصی سازی تنها یکی از مواردی است که هوش مصنوعی، در سال 2019  در آن می درخشد.

بررسی روش های جدید برای حل مشکلات قدیمی

طراحان مجرب تقریبا همیشه راه‌حل هایی را برای چالش های طراحی آماده می‌کنند. برخی از راه‌حل‌ها مجدد بارها و بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. سال ۲۰۱۹ ممکن است زمانی باشد که، الگوهای آشنا را  برای یافتن راه‌های خلاقانه تر برای حل چالش‌ها تکان دهید. به عنوان مثال، زمانی که شما نیاز به طراحی یک مجوز در یک اپ موبایل دارید، می‌توانید با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره و یا اسکنر انگشت‌نگاری به جای استفاده از گذرواژه ورود این کار را انجام دهید. استفاده از اعتبار سنجی بیومتریک می‌تواند تجربه تایید هویت را برای کاربران در دسترس قرار دهد، و این امر تاثیر عمیقی بر تجربه کاربری خواهد داشت.

solution for problems

دانش خود را به اشتراک بگذارید

آخرین باری که دانش خود را با دیگران به اشتراک گذاشته بودید چه زمانی است؟ بسیاری از طراحان این فرصت را به طور کامل به تعویق انداخته، یا رد می‌کنند. اما درک این نکته حیاتی است که آموزش دیگران در مورد طراحی مستقیما به نفع کارتان است. شما با به اشتراک گذاری روش‌های مورد استفاده، گوش دادن به سوالات دیگران و بازتاب نظرات افراد یاد می‌گیرید. تدریس و به اشتراک گذاشتن دانش در بسیاری از فرمت‌های مختلف صورت می‌گیرد. این اشتراک می تواند به صورت های زیر باشد:

  • یک پست وبلاگ درباره طراحی سایت بنویسید، مطالعه موردی خود را به اشتراک بگذارید یا مقاله‌ای درباره گرایش‌های طراحی رابط کاربری بنویسید. مهم نیست چه موضوعی را انتخاب کنید، نوشتن به شما کمک می‌کند که به طور عمیق‌تری در مورد آن موضوع فکر کنید. به طور ایده‌آل شما باید سعی کنید به طور منظم نامه بنویسید.
  • در کنفرانس یا جلسات صحبت کنید، اطلاعات ارزشمندی را با جامعه طراحی به اشتراک بگذارید و مهارت‌های صحبت عمومی خود را تمرین کنید.
  • یک کانال برای طراحان در یوتیوب راه‌اندازی کنید، چند برنامه آموزشی آنلاین برای ابزار طراحی مورد علاقه خود تهیه کنید.

قهوه کمتری بنوشید

دلیل واضحی وجود دارد که چرا قهوه در بین طراحان بسیار محبوب است، کافئین به ما انرژی می‌دهد که کار خود را انجام دهیم، و با اینکه کافئین مزایای زیادی دارد، همیشه راه‌های بهتری برای انرژی بخشیدن به خودتان وجود دارد. در این مقاله چند توصیه ساده وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در سال ۲۰۱۹ به روی عادت قهوه کاهش داد:

  • مرتب ورزش کنید. ورزش منبع عالی انرژی است.
  • از نشستن پشت میز در تمام روز خودداری کنید. ناهار خود را در دفتر صرف نکنید، بیرون بروید و اطراف محل کارتان پیاده‌روی کنید.
  • زمان کمتری را صرف تماشای یوتیوب و شبکه های اجتماعی کنید، در عوض سعی کنید ساعات بیشتری را صرف خواب کنید.

یک جریان کاری موثرتر ایجاد کنید

در سال 2019 بهره وری را افزایش دهید، سعی کنید کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید. همه طراحان گام‌های خاص خود را دارند، گام‌های خاصی که در هنگام ایجاد یک طراحی پیروی می‌کنند. غیرممکن است که بدون تجدید نظر در روش انجام کارها، کارایی بیشتری داشته باشیم. بنابراین، کار روزانه یک روز برای تجدید نظر در روند کار شما است. به آن چه در حال حاضر انجام می‌دهید، نگاه کنید و ببینید که چه کاری خوب عمل می‌کند و چه چیزی به اصلاح نیاز دارد.

برخی از روش‌های بهینه‌سازی روند کار شما عبارتند از:

  • عملیات طراحی روزمره: برای مثال، آماده‌سازی جزئیات طراحی را به صورت دستی متوقف کنید، و شروع به استفاده از ابزارهای خاص کنید. ابزار هایی مثل Zeplin یا Sympli می‌توانند زمان را برای تهیه مشخصات طراحی صرفه‌جویی کنند.
  • ایجاد یک حلقه بازخورد فعال در فرآیند طراحی تان. عادت به اشتراک گذاری ایده‌ها بادیگران را به طور منظم فرم دهید،و بازخورد آن‌ها را در راه‌حل‌های طرح خود    اجرا کنید
  • به طور فعالانه، با توسعه دهندگان کار کنید. با به کارگیری توسعه دهندگان در فرآیند طراحی تا جایی که ممکن است، شما زمان زیادی را در طول مسیر صرفه‌جویی خواهید کرد.

تعادل کار و زندگی را بهتر کنید

زمانی که شما به عنوان یک طراح تمام‌ وقت کار می‌کنید، بسیار واضح است که، به طور کامل توسط این کار مشغول می شود. و بدترین حالت زمانی است که شما تمام تمرکز خود را به کار ببندید و بقیه زندگی خود را فراموش کنید. دلیل خوبی برای فهمیدن این که چطور بیشتر مفید باشید وجود دارد، شما زمان بیشتری برای سپری کردن با دوستان و خانواده خود خواهید داشت.فعالیت‌های شخصی خود را به نفع کار بیشتر متوقف یا لغو نکنید. مهم نیست که در چند پروژه شرکت می‌کنید، همیشه زمانی برای دیدن عزیزان خود داشته باشید. این موضوع به خصوص زمانی مهم است که کودکانی نیز داشته باشید، زمان بیشتری را با کودکان خود سپری کنید، به خصوص زمانی که آن‌ها جوان هستند و سعی کنید بهترین پدر و مادر شما باشید.

 

طراحی سایت، بهینه سازی و سئو سایت و تبلیغات خصوصا تبلیغات در گوگل از جمله مفاهیمی است که باید به صورت یک فرایند اجرا شوند. در پست های بعد بیشتر توضیح می دهم. 

+ نوشته شده توسط Seowebmaster در ، بدون بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: تجربه کاربری در طراحی سایت

نکات مهم تبلیغ در گوگل

۰

در نظر گرفتن زمان برای فهمیدن نکاتی از google adwords یا تبلیغ در گوگل می تواند رتبه بندی سایت شما را بهبود ببخشد، در این مقاله توضیح می دهیم که چگونه بهینه سازی ها می توانند نقش خود را با گرفتن نشانه ای از جستجوی پرداختی بهبود ببخشد.

یکی از نکات مهم تبلیغ در گوگل این است که شما می توانید کلماتی که دارای میزان بالای کلیک است را بیابید. چیزی که باعث بهبود رتبه شما در google adwords می شود پرداخت است، شما در یک سیستم مزایده رقابتی پیشنهاد قیمت خود را برای عبارت خاصی ارائه می دهید.

googleadwords

گوگل ادورز حرفه ای و نحوه تبلیغ در گوگل 

در این مقاله به  4 نکته ای که می توان از  تبلیغ در گوگل یاد گرفت اشاره می شود. این موارد به راحتی در google adwords قابل دسترس است.

  1. کلمات کلیدی منفی: کلمات کلیدی اولین نکته ای است که در استفاده از google adwords باید رعایت کنیم.این مورد از اهمیت زیادی برخوردار است، قطعا شما نمی خواهید برای کلماتی که با سایت شما مرتبط نیست نمایش داده شوید. اغلب زمانی که می خواهیم برای سایت خود ادوردز بگیریم تعداد کلمات کلیدی منفی ما زیاد نیست و این نشان دهنده یک سایت خوب می باشد. بسیاری از این کلمات کلیدی منفی در طول زمان اضافه شده اند و نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که آیا کلمه کلیدی که می خواهید قرار دهید مناسب موقعیت متن می باشد. بنابر این اگر در صنعت شما کلماتی مثل: ارزان، رایگان،تخفیف دار وجود دارد و از محبوبیت خاصی بین کاربران برخوردار است، بنابراین شما نیاز به ایجاد محتوا و فکر کردن در مورد نحوه ارائه خدمات خود در راستای این کلمات دارید.
  2. تگ های عنوان و متاتگ ها: تگ های عنوان را هرگز نباید یک بار بنویسید و سپس آن را فراموش کنید. اگر شما در راستای بهینه سازی می باشید، احتمالا هربار در معرض آن قرار میگیرید سعی میکنید برچسب عنوان و متای توضیحات را عوض کنید. اما مشکل این است که گاهی پیش می آید برخی از این تگ های عنوان و متای توضیحات عملکردی ندارند. می توانید در گوگل سرچ کنید و تگ هایی که رتبه بالایی دارند و کلیک کمتری خورده اند بیابید، سپس به دنبال راه حل جدیدی باشید. یک گروه ادوردز تشکیل دهید و برچسب های عنوان را در آن تست کنید. تست این ادوردز می تواند متای توضیحات شما باشد. بررسی کنید چه چیزی واقعا باعث افزایش نرخ کلیک می شود سپس هر کدام را انجام دهید آن می تواند برچسب عنوان جدید و متای توضیحات شما باشد، آن ها را اضافه کنید و افزایش یا کاهش میزان کلیک خود را مشاهده کنید.
    حتما رتبه بندی سایت را بررسی کنید زیرا تغییرات برچسب عنوان به طور واضح می تواند روی رتبه بندی سایت شما تاثیر بگذارد.اگر کلمات کلیدی به اندازه کافی مفید بود، بسیار عالی است چون نشان دهنده این است که متنی که نوشتیم منحصر به فرد بوده و باعث کلیک کاربر شده است.
    اگر یک چرخه فروش طولانی دارید، حتما مطمئن باشید که این موارد باعث بهبود سایت شما می شود، زیرا شما نمی خواهید آگهی که قرار می دهید به صورتی باشد که کاربران مثل یک دیوانه روی آن فقط کلیک کنند، شما می خواهید از این تست مطمئن شوید که کسب و کار با ارزشی دارید، بنابراین ممکن است مقدار وقت بیشتری از شما بگیرد.google adwords - تبلیغ در گوگل
  3. ترکیب کلمات: اگر شما با ادوردز خیلی آشنا نباشید، ممکن است با اصطلاحات  گسترده نیز آشنا نباشید. بنابراین در ادوردز ما عبارات گسترده ای داریم که می توانید جستجو کنید، برای مثال دستورالعمل ها و یا هر چیزی مربوط به کلمه "دستور" ظاهر خواهد شد. شما می توانید یک عبارت در نقل قول قرار دهید، به عنوان مثال اگر عبارت "دستور العمل فلفل" را وارد کنید و کاربران عبارت "من دستور العمل فلفل را دوست دارم" جست و جو کنند، متن شما ظاهر خواهد شد.
    اگر کابران عبارت"دستورالعمل گیاه فلفل" را جست و جو کنند ممکن است متن شما برای آن ها ظاهر نشود، بنابر این اگر شما عبارت دستور العمل فلفل را سرچ کنید هر چیزی مرتبط با دستور العمل فلفل ممکن است نمایش داده شود و حاوی اطلاعات مفیدی باشد. اگر ترکیب کلمات زیادی دارید و وقت کافی ندارید، شما می توانید تعدادی از اصطلاحات گسترده برای کارتان استفاده کنید، اما پس از آن باید لیستی از کلمات کلیدی منفی داشته باشید که برای ادوردز استفاده کنید.در حال حاضر یکی از مواردی که می تواند از محدوده اصطلاحات گسترده بیرون بیاید، ایده های عالی و جدید محتوایی است. اگر به کلمات کلیدی که کاربران از طریق اصطلاحات گسترده بر آن ها کلیک کرده اند یا با دیدن آن ها احساس رضایت خوبی داشته اند نگاه کنید، می توانید عجیب ترین عباراتی که آن ها جست و جو می کنند را بیابید. همه اصطلاحات مسخره ای که کاربران در گوگل وارد می کنند در پایگاه داده آن وجود دارد؛ مخصوصا اگر به صورت صوتی جست و جو کنید حتما آن را می یابید.یکی از کارهای عجیبی که هرکس می تواند انجام دهد این است که در گوگل عبارت "باشه گوگل" را وارد کند و جست و جو را بزند، با این کار انگار 2 بار به گوگل گفتیم "باشه گوگل"، گوگل با این کار به دنبال عبارت "باشه گوگل" می گردد. این کار می تواند سرگرم کننده باشد، اما شما می توانید از آن ایده های محتوایی جالبی بگیرید و محتوای ضعیف خود را تغییر بدهید.ادوردز به شما اطلاعات دقیقی از آن چه کاربران راجع به شما فکر ، احساس و جست و جو می کنند به شما می دهد،پس چرا نباید از این نوع اطلاعات استفاده شود؟  بنابر این حتما از مسئله اصطلاحات گسترده استفاده کنید و بررسی کنید چه کاری می توانید انجام دهید تا نوشته شما بهتر شود.
  4.  اصطلاحات: شما باید همیشه همه اصطلاحات بارگذاری شده را داشته باشید و شاید گوگل برخی از آن ها را انتخاب کند و شاید هم آن ها را نخواهد اما حداقل آن ها به عنوان گزینه ای وجود دارند. یکی از مواردی که بسیار می تواند مفید باشد اصطلاحات ضمیمه است؛ این ها لینک های کوچک سایت هستند که مانند محاکمه آزاد هستند و افراد بر روی آنها کلیک می کنند یا اطلاعات بیشتر یا منو و یا هر چیز دیگری را می بینند. در حال حاضر زبان های تست شده در فرمت تماس می توانند به شما با دکمه های تماس با شما کمک کنند.

نکته اخر

شما به خدماتی مانند طراحی سایت، بهینه سازی و تبلیغات در گوگل ادوردز باید به مانند زنجیره های به هم پیوسته ای نگاه کنید که فقدان هر گدام شکست شما را به همراه دارد. 

+ نوشته شده توسط Seowebmaster در ، یک بازدید ، بدون دیدگاه
برچسب‌ها: تبلیغات گوگل، گوگل ادوردز

راهنمای طراحی سایت به صورت کاملا حرفه ای

۰

در مقاله راهنما طراحی سایت به جلوگیری از مغایرت عقیده‏ی یک توسعه دهنده در طراحی سایت میپردازیم  :

مواجهه با جداول زمانی فشرده، مصیبت و فاجعه می‏تواند جایگزین همکاری شود.

تلاش برای حفظ و نگهداری طراحان و توسعه دهندگان در یک صفحه مشترک به اندازه کافی دشوار است. آنها را در اتاقی بیاندازید که وبسایتی در آن باشد که نیاز دارد فوراً تعمیر و آماده شود.

بنابراین شما چگونه می‏توانید به سرعت و بطور یکپارچه طراحی کنید و همینطور در پایان به یک وب سایت در سطح جهانی دست یابید؟

در این راهنما، طراحان آگاهی‏ها و اطلاعات روزانه را دریافت خواهند کرد تا به گرفتاری‏های کمتری در همکاری‏های خود روبرو شوند.

  1. طراحی بنیادی و اصلی پاسخگو در سیستم‏های شبکه‏ای (گرید)

ایده سیستم‏های شبکه‏ای احتمالا برای شما جدید نیست. مشکلی که من بعنوان یک توسعه دهنده با آن مواجهم، مواقعی است که طراحان در اجرای شبکه‏های پاسخگو کاستی‏هایی دارند.

پهنای شبکه‏ای ویژه تعیین کنید.

بیایید فن آورانه عمل کنیم: اینکه با یک پهنای ویژه برای شبکه خود آغاز بکار کرده و اندازه‏ی حاشیه دقیق هر قسمت از شبکه خود را بدانید، امری سودمند و مفید است. برخورداری از این امر از پیش، طراحی وب سایت شما را یکدست و یکنواخت کرده و شما را از انجام تنظیمات جزئی مکرر بی نیاز می‏کند.

وقتی که شما این امر را با گروه توسعه دهنده خود در میان می‏گذارید، دوست دارید تا فوق العاده به نظر برسد. اگر بخواهید یک لایه در حدود 15 پیکسل تعیین کنید، این لایه بایستی دقیقا 15 پیکسل باشد. اگر پهنای (عرض) شبکه شما باید بطور کل 1000 پیکسل باشد، باید دقیقا عرض آن 1000 پیکسل باشد. با اینکه طراحی پاسخگو بدین معنی است که آن باید بر روی هر نوع وسیله یا هر نوع سیستمی بخوبی کار کند، در کنار آن داشتن یک نقطه شروع کامل و استوار نیز حائز اهمیت است.

برای عقاید و دیدگاه‏های متغیر از حدس و گمان استفاده نکنید.

راهنمای طراحی سایتهر چیزی زیبا به نظر می‏رسد، ولی صبر کنید.... عقاید متغیر چطور؟

بعنوان یک توسعه دهنده، من اغلب خود را در موقعیت‏هایی تصور می‏کنم که بایستی کاملا عقاید متغیری داشته باشم. از تفسیر مفهوم طرح دست کشیده و خودم تصمیم می‏گیرم تا باعث شوم آن طرح بهتر نتیجه دهد.

طراحان باید درک خوب و کافی از چگونگی کارایی سیستم شبکه‏ای داشته باشند.

به منظور همکاری بهتر در یک پروژه، یک طراح می‏تواند از طراحی ترتیب داده ‏های متحرک بر روی طراحی دسکتاپ استفاده نماید. اگر زمان کافی باشد، ایجاد یک مدل آزمایشی از یک دیدگاه متغیر با دقت بالا، نیز بسیار مفید و موثر است. ایجاد یک عقیده متغیر شما را قادر می‏سازد تا تفسیر و تعبیر بهتری از هدف طرح خود در محصول نهایی داشته باشید.

برخی اوقات استفاده از یک سیستم شبکه‏ای بر مبنای دسکتاپ (رومیزی/ثابت) برای طراحی یک دیدگاه متغیر معقول نمی‏باشد. این امر اغلب یک نمونه با عوامل رابط کاربری وسیع می‏باشد، که معمولاً بهنگام قرارگیری بر روی دستگاه‏های متحرک به خوبی متراکم و فشرده نمی‏شود.

نمونه دیگری از مغایرت و ناسازگاری بین رابط‏های ثابت (رومیزی) و متحرک، عامل جدول زمانی استاندارد UI می‏باشد.

راهنمای طراحیاین عامل بطور اعجاب انگیزی روی میز (بطور ثابت) عمل می‏کند و به شما تجسمی/نمایی از جایی که هستید، جایی که بودید و جایی که قصد دارید بروید نشان می‏دهد. الگوی واضحی است که به کرات دیده می‏شود. ولی بر روی دستگاه‏های متحرک چطور؟ این الگو به هم می‏ریزد.

بعنوان یک طراح، شما باید این مسائل را حل و فصل نمایید تا شخص توسعه دهنده‏ دیدگاه‏های غیرمعمولی که با هدف و مقصود شما اختلال دارد را پیشنهاد نکند.

  1. برای ارائه‏ درست و دقیق، از ابزار مدرن بهره ببرید.

خیلی شگفت زده نشوید، ولی فتوشاپ بهترین ابزار برای ساخت وب سایت‏های مدرن نیست.

بهعنوانیکتوسعهدهنده،اغلبعکس‏هایفتوشاپشره‏ایازماکتومدل‏هایبادقتبرایممی‏فرستند.متاسفانه، مدل‏های آزمایشی وقتی یک توسعه دهنده بخواهد اندازه واقعی آن مدل‏ها را بسازد، مشکلاتی بوجود می‏آورند. فتوشاپ فاقد آن دقت و ظرافتی است که یک توسعه دهنده به آن نیاز مبرم دارد.

انسجام فونت (قلم)

اول اینکه از فتوشاپ به وب، انسجام قلم وجود ندارد.

اغلب، فونت‏هایی که من در یک فایل فتوشاپ با آنها سروکار دارم تماماً کم کارایی هستند. ممکن است ضخیم‏تر باشند، وزن سنگین‏‏تری داشته باشند یا به روش دیگری ارائه شوند. مدل‏های آزمایشی پایبندتر و دقیق‏تر به ندرت یک نمای دقیق را نشان می‏دهند. حتی فونت‏های متن باز نیز وقتی در فتوشاپ ارائه می‏شوند، ممکن است متفاوت بنظر برسند.

بعنوان یک طراح، شما باید طرح را بر اساس حجم فونت تنظیم کنید. وقتی آنها به درستی نشان داده نشوند، شما دارید بر اساس داده یا یک نمای بصری از فونت تصمیم گیری می‏کنید که ناهماهنگ و ناسازگار خواهد بود. و آن طرح وقتی که ساخته شود احتمالا عجیب و غریب و غیرعادی شده و پسازتوسعهکمینیزغیرمحبوبوبینامونشانخواهدبود.

دغدغه‏ های عملکردی

جنبه‏ی دیگری از نمایش کامل پیکسلی، به روش طراحان در ایجاد بیشتر فایل‏های فتوشاپ برای وب مربوط می‏شود.

بیایید از سایه گذاری بعنوان نمونه استفاده کنیم.

فتوشاپ از سایه گذاری‏های زیبایی تشکیل شده است. طراحان بهنگام ایجاد سایه و همینطور پوشش‏ها و دیگر عناصر طراحی از انعطاف‏پذیری زیادی برخوردارند. ولی وقتی یک توسعه دهنده آنها را در وب بازسازی می‏کند، این موارد بیش از حد محدود می‏شوند.

وقتی یک توسعه دهنده در حال ایجاد نمونه‏ی اولیه یک وبسایت می‏باشد، درخصوص عملکرد آن دغدغه و نگرانی بسیاری دارد. هروقت که آنها بخواهند از نمایش یک تصویر بزرگ مانند یک تصویر PNG 24 بیتی مات یا شفاف، برای نشان دادن برخی عوامل سبکی UI استفاده کنند، سایت زمان بیشتری برای بارگزاری صرف می‏کند.صدهاجزرابهایندفعاتاضافهکرده،ودرنتیجه‏یآنسایتشمابسیارکندخواهدشد.

راه حل ایده‏آل ایجاد مجدد سایه ‏ها با CSS است.

شما می‏توانید با CSS افکت‏های زیادی اعم از سایه‏ گذاری ایجاد کنید. اگر یک توسعه دهنده بتواند از CSS برای ایجاد سایه استفاده کند، به جای اینکه آنها را در یک فایل PNG بگنجاند، نتیجه خواهد گرفت. از یک سو، CSS کم وزن‏تر است، و باعث می‏شود به چیزی با اندازه بسیار کوچکتر دست یابید. و از سویی دیگر، تایپوگرافی (صفحه آرایی) و سایه گذاری با آنهایی که در CSS ایجاد می‏شوند یکسان نیستند.

راهنمای طراحی

یکی از تصاویر بالا یک PNG شفاف است و دیگری یک SVG.

گرچه از نظر ظاهری یکسان‏اند، حجم PNG 12.3k است در حالیکه حجم SVG تنها 1.7k می‏باشد. همچنین سایه‏ی روی SVG می‏تواند به وضوح نشان داده شود و همیشه به درستی یکدست و آمیخته خواهد شد. اگر شما رنگ پس زمینه یک PNG شفاف را تغییر دهید، می‏توانید جایی که رنگ پس زمینه با نوار آلفا ترکیب می‏شود، دست‏سازهایی تهیه کنید که اغلب به ایجاد حلقه‏ها یا هاله‏هایی در اطراف دیگر عناصر می‏انجامد.

CSS، FTW

جایگزین‏هایی را برای فتوشاپ در نظر بگیرید.

علیرغم ابزارهایی که شما از آنها استفاده می‏کنید، من فکر می‏کنم به وضوح مشخص است که فتوشاپ بهترین ابزار برای این کار نیست. من BohemianCodingSketch3را ترجیح می‏دهم.

در حال حاضر BohemianCodingSketch3عیوب و ویژگی‏های غیرعادی مخصوص به خود را دارد ولی با این حال برای حفظ ثبات طرح فوق العاده می‏باشد.

طرح اولیه (طرح کلی کشیدن) این امکان را به شما می‏دهد تا به سرعت و به آسانی به ارائه/نمای کامل پیکسلی دست یابید. با استفاده از آن مطمئن خواهید شد که فونت‏ها و سایه‏ گذاری‏های شما اجرا خواهند شد، چنانچه گویی در CSS انجام گرفته باشند. علاوه بر آن، این مقادیر بسیار دقیق‏اند، کپی و پیست CSS امکان پذیر است و بنابراین بین طرحی که شما طراحی می‏کنید و طرح نهایی که با CSS و HTML ایجاد می‏گردد، هیچ نوع تفسیر (برداشت) یا حدس و گمانی وجود ندارد.

بکارگیری ابزارهای مدرنی که امکان ایجاد کامل پیکسلی و ارائه‏ی دقیق پروژه شما را فراهم می‏کند، انجام موفقیت آمیز هدف و مقصود طرح شما را در محصول نهایی تضمین می‏کند، کار شما را آسان‏تر کرده و از حجم کاری توسعه دهنده‏ی هم گروه شما می‏کاهد.

برای وضوح و شفافیت بیشتر، من گاهی اوقات مدل‏های آزمایشی طرح اولیه خود را در UXPin قرار می‏دهم تا برای هر لایه مدل تهیه کنم. در همان مرحله، توسعه دهندگان می‏توانند مشاهده کنند که هر طرح چگونه عمل می‏کند، نه فقط اینکه چطور بنظر می‏رسد.

  1. راهنما هماهنگی و انسجام بسیار اهمیت دارد

هماهنگی و انسجام در حاشیه‏ها، فونت‏ها و خطوط، تمامی اینها ناکامی را در طول پروژه‏هایی با سرعت بیشتر، کاهش می‏دهد. بعلاوه، کاهش اندازه فونت، حجم، فاصله‏ی حروف و ارتفاع خطوط، معمولاً یک بخش مهم از طرح خوب و مطلوب است.برخی رهنمودها در خصوص غلبه بر این جنبه‏های طراحی وب را می‏توانید در ادامه مشاهده کنید.

حاشیه

این یک مورد ساده است. هر کجا که امکانش وجود دارد حاشیه‏ ها و جزییات را به سمت نزدیک‏ترین مضرب پنج رند کنید. به جای استفاده از 13 و 17 پیکسل، از 10، 15 و 20 پیکسل استفاده کنید. این امر همه چیز را هم از نقطه نظر طراحی و هم از نقطه نظر توسعه، مرتب و منظم نگه می‏دارد.

ارتفاع خطوط

ارتفاع خطوط منسجم متن را خواناتر جلوه می‏دهد.

اگر شما از برنامه‏ای نظیر فتوشاپ با استانداردهایی برای چاپ ارتفاع خطوط استفاده می‏کنید، با یک سری مشکلات در خواندن آن مواجه خواهید شد. علاوه بر آن، ارتفاع 1.2 بین خطوط (20% بیشتر از ارتفاع فونت)، با حالت اجرای معمول طرح در وب‏های مدرن سازگار و هماهنگ نیست. این امر می‏تواند برای توسعه دهندگان و کاربران نهایی مشکل‏ساز باشد.

بسیاری از وب سایت‏ها به منظور حداکثر خوانایی متن، از ارتفاع خطوط 1.5 یا 1.6 استفاده می‏کنند. این برای بیشتر متون اصلی معقول‏تر بوده و بایستی در طول پروسه طراحی بطور پیوسته مورد استفاده قرار گیرد، تا تضمین کند یک توسعه دهنده نیازی به تفسیر و تعبیر مجدد یک طرح نخواهد داشت. در حال حاضر برای بسیاری از عناوین (تیترها) ارتفاع 1.2 بسیار مطلوب به نظر می‏رسد.

در هر حال اهمیت در اینجا بر سر انسجام و هماهنگی است. اگر هدف شما داشتن عناوینی با ارتفاع خطوط 1.2 و متن اصلی با ارتفاع خطوط 1.5 است، مدل آزمایشی یا نمونه‏ی اصلی دقیق شما، باید به وضوح نشانگر این امر باشد بطوریکه شکل نهایی طرح شما را به درستی و بطور کامل نمایش دهد.

اندازه فونت‏ها و فاصله حروف

خودتان را محدود به استفاده از 3 یا 4 اندازه معین کنید، نهایتاً 5 اندازه.

چارچوب‏های پاسخگو نظیر Bootstrap یا ZURBFoundation معمولاً این اندازه‏ها را تعیین کرده‏اند. به علاوه، اینها دارای نسخه‏های متحرک هستند که این امکان را برایتان فراهم می‏کنند تا فونت‏های عناوین را در اندازه‏ای کمی کوچکتر ارائه کنید. بهنگام طراحی این ارتفاعات را ثابت کنید.

بهنگام ایجاد عناوین از اعداد رند دقیق استفاده کنید. تنوع و آمیزه‏ای از عناوین، یکی در 40 پیکسل دیگری در 42، یکی در 38 و دیگری در 38.5، گیج‏ کننده می‏باشد. عناوین را با اعداد رند واضح و مشخص نشان داده و از یک صفحه به صفحه دیگر بین آنها هماهنگی و انسجام برقرار کنید.

اصل بعدی در رابطه با فاصله حروف است. فاصله‏ی حروف می‏تواند عناوین شما را با صفحه‏ آرایی زیبا و عالی نشان دهد. برای اینکه توسعه دهندگان را از اطراف خود دور نگه دارید برای تمامی عناصر، استانداردی را برای فاصله حروف انتخاب کنید.

حجم فونت

از نقطه نظر یک توسعه دهنده، هر حجمی که یک طراح اضافه می‏کند، زمان دانلود آن فونت را افزایش می‏دهد.

این امر در رابطه با GoogleFonts، AdobeTypekit و هر منبع فونت دیگری صحیح می‏باشد. هرگونه بار/حجم اضافی زمان بیشتری برای دانلود طلب می‏کند. چقدر زمان؟ دو حجم فونت زمان بارگزاری را دوبرابر می‏کند. هرچه یک سایت کندتر بارگزاری شود، تجربه آن نیز کندتر احساس می‏شود.

توصیه می‏کنم از وزن‏های فونت استفاده کرده و بطور مختصر آنها را ارائه کنید. طراحان باید از خود بپرسند که "آیا این طرح بایستی با حجم کمتری تکمیل گردد؟ آیا می‏تواند به جای پنج حجم با سه حجم انجام گیرد؟"

استفاده از حجم کمتر اجرای یک پروژه را آسان‏تر کرده و آن را سبک‏تر می‏کند، که این امر تجربه‏ی کاربر را با سرعت بخشیدن به زمان بارگزاری در دستگاه‏های متحرک و دیگر سیستم‏ها افزایش می‏دهد.

در پست های بعدی طراحی سایت حرفه ای و طراحی سایت شرکتی را برایتان توضیح می دهم البته فکر کنم شاید بد نباشد در خصوص سئو و بهینه سازی سایت یا تبلیغات کلیکی در گوگل نیز با هم صحبت کنیم. ببینیم چی میشه...

+ نوشته شده توسط Seowebmaster در ، ۲ بازدید ، بدون دیدگاه
نوشته‌های اخیر